گسترش مبادلات فرهنگی و رسانه ای و تبادل هیات های روزنامه نگاری بین ایران و آذربایجان

حسین انتظامی معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با «علی حسن اف» معاون سیاسی و اجتماعی رئیس جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

«حسن اف» در این دیدار گفت: می توانم تایید کنم که روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در شرایط خیلی خوبی قرار دارد و در عرصه رسانه ای هم ما از توسعه روابط فرهنگی و رسانه ای بین دو کشور استقبال می کنیم و آمادگی کامل برای تحکیم آن را داریم.

وی بر اشتراکات فرهنگی، تاریخی و مذهبی بین دو کشور، نقش صنعت گردشگری در توسعه روابط تجاری، پزشکی و سیاحتی را بسیار مهم دانست و افزود: چند وقت پیش، هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و به زودی هفته فرهنگی ایران نیز در جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد.

«حسین انتظامی» معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار گفت: برای جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با جمهوری آذربایجان در همه زمینه ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و ما آمادگی داریم با گسترش مبادلات فرهنگی و رسانه ای و تبادل هیات های روزنامه نگاری، زمینه آشنایی و علاقمندی شهروندان دو کشور برای سفر به کشورهای یکدیگر را فراهم کنیم.

«انتظامی» توسعه روابط رسانه ای را منجر به تحکیم و همگرائی دو کشور دانست و افزود این دیدار هم با این هدف صورت گرفت.

وی افزود: در این دیدار تشویق روزنامه نگاران و رسانه های دو طرف برای ارتباط بیشتر با همدیگر، توسعه خواهر خواندگی و پیگیری مسائل گردشگری هم مورد توجه قرار گرفت.

«حسین انتظامی» معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه هئیت رسانه ای پنج نفره از روز دوشنبه نوزدهم تیر در باکو به سر می برد و عصر امروز سفر وی پایان می یابد.

دیدار با مدیران خبرگزاری ها، برگزاری نشست های رسانه ای مشترک با اصحاب رسانه و دیدار با مقامات فرهنگی و رسانه ای جمهوری آذربایجان از برنامه های هیات رسانه ای اعزامی به جمهوری آذربایجان در این سفر چهار روزه بود.

مصاحبه با معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در سفر به باکو: