سقف پرداخت کمک هزینه ازدواج به جوانان مددجو چقدر است؟

حسین فتح آبادی سرپرست کمیته امداد شهرستان ورامین در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: تعداد ۱۰ زوج جوان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان ورامین از ابتدای امسال با دریافت حدود ۳۰۰ میلیون ریال کمک هزینه ازدواج، زندگی مشترک خود را آغاز کردند که برای اهدای کمک هزینه بلاعوض به این تعداد زوج بیش از ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از محل کمک های خیران پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه سقف پرداخت کمک هزینه ازدواج به جوانان تحت پوشش این شهرستان مبلغ ۲۰ میلیون ریال است، خاطر نشان کرد: نوعروسان و بانوانمددجو از کمک هزینه خرید جهیزیه ۲۰ تا ۴۰ میلیون ریالی و پسران تحت حمایت نیز از هدیه ازدواج ۱۰ تا ۴۰ میلیون ریالی بهره مند می شوند.

فتح آبادی در خصوص اجرای طرح قالیبافی برای مددجویان تحت حمایت از محل اعتبارات مشاغل خانگی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت این شهرستان در زمینه صنعت فرش‌بافی در جهت ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار، در سال گذشته تعداد ۲۷ تخته فرش و تابلو فرش توسط مددجویان بافته شده است.

سرپرست کمیته امداد شهرستان ورامین ارزش ریالی این تعداد فرش تولیدشده را ۷۰۰ میلیون ریال دانست و افزود: آموزش و ارتقاء شغلی و هم‌چنین نظارت بر انجام این طرح اشتغال باهدف کیفی سازی فرش‌های تولیدی از دیگر خدماتی است که این نهاد به مجریان طرح فرش‌بافی ارائه می‌دهد.

فتح آبادی با بیان اینکه نظارت بر طرح های اشتغال یکی از شاخص های اشتغال این نهاد است که با هدف پایداری، افزایش درآمد و کیفی سازی بافت فرش و سایر محصولات توسط کارشناسان و ناظران با تجربه این نهاد به صورت مستمر انجام می شود، گفت: کارشناسان ضمن بازدید از فرش های در حال تولید مددجویان به نکات فنی در هنر فرش بافی توجه کرده و از ایجاد هرگونه ایراد در فرش تولید شده جلوگیری می کنند.