90 درصد مدارس نمازخانه دارند

 مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در همایش معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌های سراسر کشور در اردبیل، به قانون احیای معاونت پرورشی بر ضرورت هماهنگی در برگزاری فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان به عنوان یک مأموریت خطیر اشاره کرد.

وی هدف از تشکیل این همایش تخصصی را احصای مشکلات پیش‌رو در این حوزه و ضرورت بازنگری دوباره در فعالیت‌های پرورشی بیان کرد و افزود: تلاش ما بر این است که براساس سند تحول بنیادین اقدامات عملیاتی را در این زمینه انجام دهیم.

فیض با اشاره به اینکه تمام فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی در تابستان جلوه‌گر است تصریح کرد: تابستان امسال 25 هزار پایگاه شامل مدارس، کانون‌ها، مراکز تفریحی و ورزشی میزبان 5 میلیون دانش‌آموز از سراسر کشور است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه با استقرار دولت جدید، به طور قطع تغییر ساختار در مجموعه معاونت در دستور کار است، افزود: سعی ما بر این است که در این فاصله از ظرفیت‌های استانی در جهت حرکت رو به جلو بیشتر استفاده کینم.

وی به شفاف‌سازی مأموریت‌های حوزه ستادی و سازمان دانش‌آموزی در قالب احیای معاونت پرورشی و به سرانجام رساندن آن اشاره کرد و بیان داشت: درگذشته بدون توجه به نیازهای تربیتی و فرهنگی دانش‌آموزان اقدام به نوسازی و ساخت مدرسه می‌کردند و این در حالی بود که خبری از احداث نمارخانه و کتابخانه نبوده است.

فیض عنوان کرد: با تأکید وزیر آموزش و پرورش مقرر شده مدارس مطلوب با در نظر گرفتن نمازخانه و کتابخانه احداث شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس با جمعیت بیش از 100 دانش آموز، اغلب دارای نمازخانه هستند، افزود: بیش از 90 درصد مدارس پر جمعیت نمازخانه دارند.

وی با اشاره به اینکه تکمیل نمازخانه‌های نیمه تمام در اولویت است، گفت: برای اینکه مدرسه‌ای مطلوب و ایده آل با فضای آموزشی، تربیتی، فرهنگی و ورزشی شایسته داشته باشیم نیازمند اعتبارات ملی و کمک‌های خیرین هستیم.

فیض از راه‌اندازی اندیشکده‌های متعدد در سطح کشور تحت عنوان اتاق فکر برای توسعه و تسرّی برنامه‌های فرهنگی و تربیتی خبر داد و گفت: اولین اندیشکده را در استان اردبیل راه‌اندازی خوهیم کرد.