آماده‌سازی طرحی برای تحقیق و تفحص از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور

احمد بیگدلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به آماده‌سازی طرحی برای تحقیق و تفحص از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: یکی از راهکارهای نظارت بر سازمان های اجرایی، وزارت خانه ها و مسئولان اجرایی تحقیق و تفحص است.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی نمایندگان بعد از قانون گذاری نظارت بر قانون است.

بیگدلی با بیان اینکه تحقیق و تفحص نمی تواند دلیل بر این باشد که سازمانی تخلف کرده است،گفت: برای شفافیت سازی اوضاع سازمان ها و برطرف کردن هرگونه شبهه، این تحقیقات از سازمان ها و ارگان ها صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: تحقیق و تفحص از سازمان فنی وحرفه ای کشور به دلیل ایجاد هزینه های هنگفت برای دولت و دورشدن از وظایف اصلی خود صورت گرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان فنی و حرفه ای از وظیفه خود که ایجاد کار آفرینی، تولید و اشتغال است فاصله دارد و از این سازمان هیچ اقدام مثبتی دیده نشده و دلیل این تحقیق و تفحص ناراضی بودن عملکرد این سازمان است.

 بیگدلی بابیان اینکه مقدمات تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان فنی وحرفه ای تمام شده است، گفت: پس از جمع آوری امضاء نمایندگان، این طرح به صحن مجلس می آید و به کمیسیون مربوطه ارجاع داده می شود و بعد از آن هیأت تحقیق و تفحص تشکیل می شود و تا هفته آینده این طرح تقدیم هیت رئیسه مجلس می شود.