شهرستان کوثر رتبه نخست مهاجرت

حجت‌الاسلام عسگر بیگی بعدازظهر پنج‌شنبه در آیین افتتاح بیمارستان ۳۲ تخت خوابی کوثر تصریح کرد: زمانی در این شهرستان به جای ۳۰ هزار نفر، ۵۷ هزار نفر سکونت داشتند.

وی افزود: به دلیل کمبود شغل و ضعف آموزش‌ها امروز شاهد مهاجرت‌های گسترده هستیم تا جایی که کوثر رتبه نخست مهاجرت را دارد.

امام‌جمعه کوثر با تأکید به اینکه حتی پتانسیل گردشگری کوثر نیز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اضافه کرد: در بخش گردشگری نیز امکانات تفریحی و اقامتی مطلوب نیست و این شهرستان از سوی مسافران استقبال نمی‌شود.

بیگی به مشکلات راه شهرستان اشاره کرد و گفت: جاده سرچم یکی از مسیرهای خطرناک محسوب می‌شود که ضروری است برای توسعه این شهرستان، بهبود ایمنی جاده در نظر گرفته شود.

وی همچنین به وضعیت سد کوثر اشاره  و تصریح کرد: با وجود اینکه این سد می‌تواند چهار هزار هکتار را زیر کشت ببرد به لیل عدم اجرای پایاب قابل بهره‌برداری نیست.

به گفته امام‌جمعه کوثر این در حالی است که در کشت گلخانه‌ای این سد برای ۱۰ هزار نفر و در باغات برای ۱۲ هزار نفر می‌تواند شغل ایجاد کند.

تجهیز زیرساخت‌های درمانی نیاز شهرستان کوثر

در این مراسم فرماندار کوثر نیز به قرار گیری این شهرستان در محل اتصال چهار استان اردبیل، آذربایجان شرقی، گیلان و زنجان اشاره کرد.

علیرضا علیزاده متذکر شد: با این وجود تا قبل از افتتاح بیمارستان کوثر، هیچ بیمارستانی در این شهرستان نداشتیم و برای درمان بیماران به اردبیل و خلخال مراجعه می‌کردند.

وی تأکید کرد: در وضعیت فعلی نیز بیمارستان کوثر نیازمند آمبولانس و خودرو اداری است تا بتواند به شکل مطلوب خدمات ارائه کند.

وی اقدامات دولت در کاهش هزینه پرداختی بیماران را قابل‌تقدیر دانست و گفت: امروز این اقدامات رضایت شهروندان را به دنبال دارد.