آخرین وضعیت تسهیلات برای اعزام زائر در اربعین امسال

حمید رضا گودرزی اظهار داشت: از سه ماه قبل جلسات اولیه ستاد اربعین 96 در وزارت کشور برگزار شد. امسال هم 13 کمیته تخصصی برای اربعین امسال راه اندازی شده است که در چهار جلسه گذشته کار خود را آغاز کرده و تصمیمات مورد نظر در مورد هر کمیته گرفته شد. 

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم تا بندهای یادداشت تفاهم سال گذشته وزرای کشور ایران و عراق در مورد اربعین را امسال به اجرا برسانیم و تمامی این مفاد، اجرایی شود. 

سخنگوی ستاد اربعین  با بیان اینکه امسال مرز خسروی برای تسهیل عبور زائران بازگشایی شده و در آن ایام بکارگیری می شود، تاکید کرد: علاوه بر سه مرز قبلی با انجام هماهنگی با کشور عراق و راه اندازی زیرساخت ها، امسال مرز خسروی بازگشایی می شود تا از حج زائران در مرز مهران و مشکلات این مرز، کاسته شود. 

گودرزی با اعلام اینکه بازدیدهای میدانی از مرزهای خروجی آغاز شده است، تاکید کرد: در اولین گام مشکلات مرز مهران شناسایی و اقدامات  برای رفع مشکلات این مرز آغاز شده است. 

وی از آغاز به کار کمیته های استانی ستاد اربعین در 31 استان خبر داد و افزود: تمامی ستادها در استان ها شکل گرفته و به عنوان نمونه در استانداری تهران تاکنون دو جلسه برگزار و 5 کمیته تخصصی شکل گرفته است.