آخرین وضعیت جاده مهران به ایلام
محمد رضا مروارید گفت: در شرایطی که مدت زمان زیادی تا برپایی مراسم اربعین حسینی فرصت باقی است، اما ما در استان ایلام اقدامات لازم برای ارائه خدمات به زائران را در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود: برنامه ریزی‌های ما به گونه‌ای است که زائران تردد کننده از مرز مهران برای عزیمت به کشور عراق جهت شرکت در مراسم اربعین با مشکل مواجه نشوند.

استاندار ایلام در خصوص جدی‌ترین مشکلات پیش روی استانداری برای ارائه خدمات به زائران در مرز مهران تصریح کرد: کمبود آب آشامیدنی و سرویس‌های بهداشتی از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های موجود در ایام اربعین است و باید تلاش کنیم این کاستی‌ها در ایام اربعین برطرف شود.

مروارید با بیان اینکه " برنامه‌ای برای افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها در محدوده مرز مهران نداریم" خاطرنشان کرد: پارکینگ‌های موجود در محدوده مرز مهران و همچنین برخی از پارکینگ‌های بخش خصوصی، ظرفیت پارک ۱۲۰ هزار خودرو را دارند و در سال جاری برنامه‌ای برای افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها نداریم.

وی در خصوص آخرین وضعیت جاده مهران به ایلام تصریح کرد: این مسیر، ۸۰ کیلومتر است که سال گذشته ۲۰ کیلومتر آن آسفالت و چهار بانده شد و قرار است در سال جاری نیز ۳۰ کیلومتر دیگر این جاده چهار بانده شود.

استاندار ایلام اظهارکرد: ۳۰ کیلومتر دیگر این مسیر در اربعین امسال، آسفالت و چهاربانده نخواهد شد و طی سال‌های آینده کار آسفالت آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

مروارید در رابطه با همکاری شهرداری تهران با استانداری ایلام به منظور ارائه خدمات به زائران اربیعن حسینی اذعان کرد: نماینده شهرداری تهران در ستاد اربعین این وعده را داده که با وجود تغییراتی که قرار است در شهرداری ایجاد شود کمک‌ها قطع نشده و امیدوار هستیم این اتفاق محقق شود.