افزایش بودجه هلال احمر در سال جاری

مرتضی سلیمی با اشاره به برگزاری گردهمایی معاونین امداد و نجات هلال احمر سراسر کشور، گفت: برای تمامی معاونین امداد و نجات جمعیت هلال احمر سه کارگروه آموزش، لجستیک و عملیات تشکیل شد که در این کارگروه ها نکات آموزشی بسیاری مطرح و درباره مسائل مربوط به امداد و نجات بحث و تبادل نظر شد.

وی با بیان اینکه در کارگروه آموزش پیرامون آیین نامه جدید امدادرسانی اطلاعاتی ارائه شد، تصریح کرد: دستورالعمل ارتقا درجات، باشگاه امدادگران و نجاتگران هلال احمر، بیمه امدادگران و نجاتگران، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی، تهیه بانک اطلاعاتی مربیان، برگزاری المپیاد امداد و نجات، تیم بندی و صدور کارت سلامت امدادگران در این کارگروه مطرح شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه کارگروه لجستیک نیز دربرگیرنده ارائه اطلاعات مربوط به انبارهای امدادی بود، بیان کرد: استاندارد سازی اقلام شانزده گانه امدادی، استانداردسازی میزان ذخیره اقلام امدادی استان‌ها، استاندارد سازی سازمان خودرویی استان ها و شعب، استانداردسازی اقلام امدادی، پکیج های غذایی و درجه بندی انبارهای امدادی و همچنین بازبینی دستورالعمل انبارهای امدادی نیز در کارگروه لجستیک به آن پرداخته شد.

سلیمی با اشاره به اینکه در کارگروه عملیات، دستورالعمل پایگاه های جاده ای، کوهستان و ساحلی بازخوانی شد، تاکید کرد: رتبه بندی پایگاه های امدادی، اختصاص بودجه مورد نیاز برای پایگاه های جدید التاسیس، دستور العمل ارزیابی حوادث، تجهیزات تیم‌های عملیاتی، بررسی مشکلات ریزش و کمبود نجاتگران داوطلب و راه های جذب و نگهداشت آن ها، ارتباطات رادیویی و تیم های زنده یاب هلال احمر نیز  و موضوعاتی از این قبیل در کارگروه عملیات مطرح و مورد استقبال اعضای حاضر در آن قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تدوین برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر بیش از یک سال زمان برد و اکنون زمان اجرای این برنامه است، عنوان کرد: برای اجرای برنامه پنجساله جمعیت هلال احمر در حوزه امداد و نجات از تمام توان خود استفاده می کنیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به تشکیل تیم های واکنش سریع جمعیت هلال احمر در شعب این جمعیت اشاره کرد و یادآور شد: بایستی تیم های واکنش سریع در شعب جمعیت هلال احمر نیز تشکیل شود.

به گفته وی، سامانه آموزشی امدادگران و نجاتگران هلال احمر که توسط معاونت آموزش و پژوهش تهیه شده است مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سلیمی با اشاره به حضور معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر در تمامی کارگاه های آموزشی، ابراز داشت: از این طریق همکاری های بین بخشی میان سازمان امداد و نجات و معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر افزایش پیدا می کند.

سلیمی درباره افزایش اعتبارات استانی نسبت به اعتبارات ستادی در سال ۹۶ ، اظهارداشت: اعتبارات استانی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد، به علاوه اختیارات استانی افزایش پیدا کرد تا استان ها بتوانند در عملیات های امدادی موفق تر عمل کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به افزایش بودجه این سازمان در سال ۹۶ ، خاطرنشان کرد: سال گذشته بودجه سازمان امداد و نجات ۱۱۹ میلیارد تومان بود که این بودجه در سال جاری به ۱۳۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.