بازدید قاضی عسکر از ستاد اجرایی حج مدینه

در این بازدید که رضایی رئیس ستاد مدینه منوره و تنی چند از معاونین و مدیران بعثه مقام معظم رهبری نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت را همراهی می‌کردند مسئولان واحدهای مختلف ستاد اجرایی حج و بعثه در مدینه از فعالیت حوزه خود و نحوه ارائه خدمات به زائران گزارش دادند.

سرپرست حجاج ایرانی با تقدیر از تلاش‌های کارگزاران اجرایی و فرهنگی، به شرایط برگزاری حج امسال اشاره و تاکید کرد: دست اندرکاران حج با تمام توان برای خدمت رسانی به ضیوف الرحمان تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه همچنین در بازدید از واحدهای حمل و نقل و تدارکات نیز رهنمودهای لازم را در خصوص ایام تشریق ارائه و با توجه به شدت گرما، بر لزوم ارائه تسهیلات بهتر برای زائران بیت الله الحرام تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تصریح کرد : با کارشناسی‌های انجام شده امسال چادرهای مخصوص و مجهز به کولر گازی در عرفات برای زائران فراهم شده و بعثه و سازمان حج و زیارت برای راحتی بیشتر حجاج در حوزه اسکان و تغذیه زائران گام‌های جدی برداشته است.

وی لزوم اطلاع رسانی بیشتر در زمینه انتقال فضای آرام حج امسال به داخل کشور را یادآور شد و گفت: فضای منفی که در شبکه‌های مجازی و برخی رسانه‌ها در هفته‌های گذشته در خصوص احتمال برخورد با زائران ایرانی در عربستان شکل گرفت با آنچه که امروز شاهد هستیم تفاوت فاحشی دارد و زائران ایرانی تاکنون بدون دغدغه وارد مدینه منوره شده و مشغول زیارت و انجام وظایف عبادی خود هستند.

وی با اشاره به اینکه روند صدور روادید الکترونیکی برای زائران ایرانی ادامه دارد، افزود: شرایط تاکنون خوب بوده و اطلاع رسانی در خصوص ورود، اسکان و بازدیدهای دوره‌ای زائران و روند طبیعی عملیات اجرایی حج به آرامش بیشتر و رفع نگرانی در بین خانواده‌ها منجر شده است.

نماینده ولی فقیه با اشاره به حضور 15 هزار زائر اهل سنت از کشورمان در مراسم حج امسال اشاره و تاکید کرد: زائران اهل سنت در بازدیدها و دیدارهایی که صورت می‌گیرد از راه‌اندازی حج بسیار خوشحال هستند و این شورا ارتباط بیشتر و پاسخگویی به سوالات زائران را محور فعالیت‌های خود قرار داده است.

در این بازدید اکبر رضایی رئیس ستاد مدینه از آخرین وضعیت زائران در این شهر و آغاز اعزام‌ها به مکه مکرمه گزارشی ارائه و تصریح کرد: تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده و با اتخاذ تدابیر مناسب عملیات اجرایی با تلاش همکاران بخش‌های مختلف به خوبی جریان دارد.

بیش از 86 هزار زائر ایرانی امسال در مراسم حج تمتع در کنار زائران دیگر کشورهای جهان حضور دارند.