دفاعیات متهم ردیف سوم پرونده نفتی ادامه دارد

دهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده 2 متهم نفتی(همدستان بابک زنجانی) به نام‌های مهدی شمس(متهم ردیف دوم) و حمید فلاح هروی(مهتم ردیف سوم) دقایقی پیش در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه با قرائت آیاتی از قران کریم آغاز شد.

قاضی مقیسه در ابتدای جلسه دادگاه از حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم خواست که در جایگاه حاضر شود.

فلاح هروی پیش از شروع دفاعیات گفت: اگر اجازه دهید آقای فلاحتی وکیل بنده چند دقیقه صحبت کند.

در مقابل درخواست فلاح هروی، قاضی مقیسه اجازه صحبت کردن به وکیل وی را نداد و از متهم خواست تا ابتدا دفاعیات خود را قرائت کند.

متهم ردیف سوم گفت: من هیچ سهمی نداشتم و صاحب امتیاز نبودم و تفاهم‌نامه یکطرفه بوده و امضای بنده یک اشتباه بود که قرار بود تفاهم‌نامه مجددا ویرایش و امضا شود که فرصت نشد این اتفاق رخ دهد.

فلاح هروی بیان کرد: ادعای دریافت ٥ میلیون یورو کذب است.

قاضی مقیسه در پاسخ به این بخش از صحبت‌های متهم گفت: در بخشی خود اعلام کردید که ٥ میلیون یورو (معادل ١٥ میلیارد تومان) از فروش سهم FIB دریافت کردید و اکنون انکار می‌کنید: شما اعلام می‌کنید بانک ضرر نکرده است. در حالی که سهامی که ارزش آن حدود ٤ میلیون دلار بوده که به ارزش ٩٠ میلیون یورو به بانک ملت فروخته اید.

قاضی مقیسه در ادامه این جلسه خطاب به متهم ردیف سوم گفت: شما نامه‌ای را به بابک زنجانی ارسال کردید که در آن نامه آمده است (آقای زنجانی سلام من دیروز به بازپرسی مراجعه کردم و قرار بود برای من ١٠٠ میلیون تومان قرار وثیقه صادر شود، اولا من کارمند شما نبودم که اخراجم کرده باشید، بلکه رئیس هئیت مدیره و سهام‌دار بودم و اختیاراتی در سهام‌داری در قانون تجارت دارم) و بابک زنجانی در پاسخ نامه شما اظهار کرد که حتما شما را جو گرفته که چنین حرفی را زده اید و شما از حلال و حرام صحبت می‌کنید، در حالی که منزل شهرک غرب را در زمان بی پولی ام به شما هدیه کردم و ویلای کیش و خودروی بنز ٥٠٠ میلیون تومانی را به شما هدیه دادم، حتی ٤ میلیون دلار سرمایه برای شرکتی که در آن هستید و یک میلیارد هدیه به فرزندتان تقدیم کردم و در مجموع ١٠ میلیارد تومان به شما هدیه دادم.

رئیس دادگاه خطاب به فلاح هروی گفت: مطالبی که قرائت شد را قبول دارید؟

متهم ردیف سوم در پاسخ به سوال قاضی مقیسه گفت: خیر.

قاضی مقیسه مطرح کرد: چرا اقرار کردید؟

فلاح هروی در پاسخ به قاضی مقیسه گفت: این مطالب اقرار بابک زنجانی است.

پرونده تا زمان بازگرداندن پول‌های بیت المال باز است

رئیس دادگاه در ادامه گفت: با مشارکت با شرکت HK و کلاهبرداری یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون یورویی، ٥ فقره چک به ارزش ٤٤٤ میلیارد و ٥٢٤ میلیون و ٤٥٠ هزار و ٤٠٥ ین ژاپن از آقای مرتضوی مدیرعامل وقت سازمان تامین اجتماعی دریافت کردید. این پول ها از بیت المال است و تا زمانی که پول بیت المال بازگردانده نشود، پرونده باز است.

وی عنوان کرد: این در حالی است که مردم برای ٤٥ هزار تومان یارانه از این ماه تا ماه بعد چشم به این مبلغ ناچیز دارند و در مقابل شما پول های بیت المال را به جیب می زنید.

قاضی مقیسه درباره انکارهای متهم ردیف سوم بیان کرد: 3 سال پیش خانواده شما در دادگاه حضور یافتند و دختر شما در آن جلسه اقرار کرد که پدرم برای بابک زنجانی زحمت کشیده و این هدایا دستمزد وی بوده است.

متهم ردیف سوم در ادامه دفاعیات گفت: بابک زنجانی ٨٤ میلیون یورو سود کرد، درحالی که به بنده گفته بودند که ١٠ میلیون یورو سود کردند و اگر از صحت ماجرا مطلع بودم، تفاهمنامه ای را امضا نمی کردم.

وی در ادامه بیان کرد: بنده هیچ سهمی در بانک FIIB نداشتم و فقط نماینده حقوقی بانک بودم؛همچنین هیچ سندی نیست که بنده پولی دریافت کرده باشم.

قاضی مقیسه در ادامه جلسه گفت: آقای فلاح شما ٤ میلیون دلار ارزش کل بانک FIIB را به مبلغ ٩٠ میلیون یورو به بانک ملت فروخته اید. شما ١٦٠ میلیون دلار از شرکت نیکو گرفته و به بانک ملت دادید.

وی افزوذ: شما سهام بیمارستان پارسیان را خریداری کردید و اسناد جعلی ارائه دادید.