آخرین وضعیت پرونده بنیتا

محسنی‌اژه‌ای گفت: هیاتی در قانون پیش‌بینی شده که قراردادها و مذاکرات وزارت نفت را قبل از امضای قرارداد بررسی می‌کند. اما اشکال این است که این قرارداد امضا و نافذ شده بود و بعد به هیات رفت؛ البته هیات پرونده را مطالعه کرده و گفته اشکالی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پرونده بنیتا گفت: پرونده‌هایی چون پرونده بنیتا به صورت فوق العاده رسیدگی می شود. تشخیص علنی یا غیرعلنی بودن این دادگاه به عهده قاضی است، چون در این پرونده بخاطر برخی مسایل همه موارد را نمی‌توان علنی برگزار کرد.

وی ادامه داد: اما این پرونده‌ها به صورت فوق‌العاده هم در دادگاه و هم در دادسرا با گذاشتن وقت و به سرعت رسیدگی می‌شود؛ طوری که در کمتر از سه هفته کیفرخواست صادر شد و پرونده به دادگاه رفت.

سخنگوی قوه قضاییه درباره امضای قرارداد نفتی با توتال و آیا این قرارداد اشکال دارد یا نه، گفت: هیاتی در قانون پیش‌بینی شده که قراردادها و مذاکرات وزارت نفت را قبل از امضای قرارداد بررسی می کند و نظر می دهد. اما اشکال این است که این قرارداد امضا و نافذ شده بود و بعد به هیات رفت؛ البته هیات پرونده را مطالعه کرده و گفته اشکالی در این قرار داد وجود ندارد.