تاکید رهبر بر لزوم استخراج نیازهای اصلی دانش آموزان محروم کشور

عضو کمیته امداد در سامانه «نظام مراقبت‌های اجتماعی از دانش‌آموزان محروم کشور» علاوه بر این که امکان دسترسی این نهاد به اطلاعات دانش‌آموزان نیازمند را فراهم می‌کند، موجب سرعت در کمک‌رسانی به این بخش از جامعه می‌شود.

فاطمه رهبر، معاون حمایت و سلامت خانواده معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با حضور در جلسه کارگروه بررسی سامانه «نماد» با اعضای این کارگروه  گفت‌وگو کرد.

 

وی در این  جلسه با بیان اینکه طبق اساس نامه کمیته امداد، بررسی و شناخت محرومیت‌های مادی و معنوی محرومان در اقصی نقاط کشور از وظایف این نهاد است گفت : سال گذشته سیاست‌های احسان و نیکوکاری به تصویب هیات امناء کمیته امداد رسیده است.

 

وی با بیان اینکه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قوای سه گانه و تعامل با آنها در زمینه شناسایی و رسیدگی به وضعیت محرومان کشور در دستور کار کمیته امداد قرار دارد گفت: خوشبختانه تاکنون دولت، مجلس و قوه قضائیه همکاری خوبی با این نهاد داشته‌اند.


رهبر افزود: شاخص‌های شناسایی و تبیین شده در مورد ضرایب محرومیت در کشور مربوط به سال ۱۳۸۸ است که باید ضمن بررسی و شناسایی مجدد این آمارها، ضریب محرومیت مناطق کشور به روز رسانی شود تا بتوان تصمیمات درستی در مورد هر منطقه از کشور گرفته شود.


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد درباره خدمات فعلی این نهاد به دانش‌آموزان تحت حمایت گفت: ارائه مشاوره‌های تحصیلی به دانش آموزان، اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین و حمایت از ۳۲۰ هزار نفر از دانش اموزان محروم کشور بخشی از خدمات این نهاد است.


وی با تاکید بر لزوم شناسایی و استخراج نیازها و اولویتهای اصلی دانش آموزان محروم کشور گفت: تعداد ۱۳ میلیون و ۵۰۰  هزار دانش آموز در کشور مشغول تحصیل هستند که از این تعداد بیش از یک میلیون نفر دچار فقر و محرومیت هستند.

 

 رهبر از  عضویت کمیته امداد در سامانه «نماد» خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این سامانه، نظام مراقبت‌های اجتماعی از دانش‌آموزان محروم کشور را رصد می کند، عضویت کمیته امداد در  این سامانه  علاوه بر این که امکان دسترسی این نهاد به اطلاعات دانش‌آموزان نیازمند را فراهم می‌کند، موجب سرعت در کمک‌رسانی به این بخش از جامعه می‌شود.

 

وی با اعلام اینکه با ارسال طرح نماد برای سایر دستگاه های اجرایی مرتبط، اطلاعات موجود برای تعامل و همکاری بیشتر در رفع محرومیت از این دانش‌آموزان آغاز شده است گفت: این امر باعث ایجاد موج جدیدی در کشور برای حل و فصل مشکلات دانش‌آموزان محروم کشور می‌شود.


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در پایان خواستار مشارکت فعال همه سازمان ها و دستگاه های مرتبط با طرح سامانه نماد و رسیدگی فوری به وضعیت دانش اموزآن مناطق محروم کشور شد.