تایید صلاحیت 97درصدی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

شاپور محمدزاده سرپرست دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش در مورد روند گزینش پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی اظهار داشت: صلاحیت عمومی حدود 8 هزار نفر بررسی شده است و بالغ بر 97 درصد افراد پذیرفته شدند و گروهی که چنین شرایطی را نداشتند طبق قانون برای بررسی مجدد به آنها فرصت دوباره‌ای داده شده است.

وی ادامه داد: اگر صلاحیت افرادی در این مرحله نیز تأیید نشد، پرونده به هسته گزینش مرکزی ارسال می‌شود تا مجدداً صلاحیت فرد مورد بررسی قرار گیرد و حتی در شرایط تایید صلاحیت نشدن در این دوره حداکثر 3 ماه فرصت دارند تا به دیوان عدالت اداری مراجعه کنند.

سرپرست دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: مبنای کار در گزینش افراد، اعتدال و میانه‌روی افراد است و اصل کار حفظ کرامت انسانی و دوری از تفکرات سلیقه‌ای است.

محمدزاده در مورد گزینش در هر دوره از آزمون‌های استخدامی گفت: بعد از برگزاری آزمون و اعلام نتایج، اسامی چند برابر ظرفیت از طرف وزارتخانه اعلام شده و گزینش صلاحیت‌های عمومی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چارچوب قوانین گزینش سال 1374 وضع شده است، تصریح کرد: در چارچوب قانون روند گزینش انجام می‌شود تا شایسته‌ترین افراد برای نظام آموزشی و تربیت نسل‌های آینده  انتخاب شوند.

محمدزاده ادامه داد: معلمان مدارس دولتی براساس تبصره یک ماده 16 قانون قبل از قطعی شدن استخدام باید مورد بررسی هسته گزینش قرار گیرند و براین اساس گزینش یک بار پیش از استخدام انجام می‌شود.