نجفی با وجود بیماری قلبی می تواند تهران را اداره کند؟

ناهید خداکرمی با تأکید بر این موضوع که اجماع فعلاً بر روی ‌نجفی است، گفت: برای شهردار قطعی تهران باید صبر کنیم هنوز شورای پنجم رسمیت پیدا نکرده است.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه 80 روز برای انتخاب شهردار آینده تهران ارزیابی انجام داده‌ایم‌، گفت: طی ارزیابی‌های صورت گرفته بهترین گزینه که بر روی آن به اجماع رسیده‌ایم محمدعلی نجفی است.

خداکرمی با بیان اینکه نمی‌خواهیم کار مردم بر زمین بماند، گفت: به همین دلیل زودتر از آغاز به کار شورای پنجم، نامزد شهرداری تهران را انتخاب کردیم.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه خانم کولایی هم برنامه‌اش مورد اقبال فراوان قرار گرفت، گفت: ولی سعی کردیم به اجماع برسیم و به برنامه‌ای که بیش از همه مورد توجه است رأی دهیم و در نهایت تصمیم گرفتیم به نجفی رأی دهیم. 

خداکرمی افزود: خدا را شاهد می‌گیریم که قبل از رأی‌گیری هنوز مشخص نبود که نجفی شهردار می‌شود یا خیر حتی جلسه‌ای که برگزار شد بسیار طولانی بود.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلات کلانشهر تهران، گفت: مشکلات تهران در حوزه مالی به گونه‌ای است که ما فکر کردیم نجفی می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

خداکرمی در پاسخ به این پرسش که نجفی از سازمان میراث فرهنگی به دلیل مشکلات قلبی و ناتوانی جسمی استعفا داده است، گفت: ما با خودش صحبت کردیم خدا را شکر این مشکل در سه سال پیش بوده است و الان مرتفع شده و از میزان سلامت لازم را نجفی برای مدیریت شهری برخوردار است.

وی ادامه داد: نجفی می‌تواند کار اجرایی انجام دهد و مشکلات قلبی مشکلات ناتوان‌کننده نیست. 

خداکرمی در پاسخ به این پرسش که در خصوص هیأت رئیسه شورای پنجم به جمع‌بندی رسیده‌آید، گفت: خیر هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم اما با اجماع به یک نتیجه درست می‌رسیم و با کمترین مشکل هیأت رئیسه انتخاب و همچنین سایر مسئولیت‌هایی که در شوراست تقسیم می‌شود.

به گفته منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران برای انتخاب شهردار تلاش کردیم کمترین تشنج ایجاد شود.