میزبانی 15 استان کشور در نجف اشرف از زائران اربعین حسینی

رحمان احمدی جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف اظهار داشت: استان‌های معین و متولی خدمالت رسانی به زائران اربعین در شهر نجف اشرف آمادگی کامل خود را برای مشارکت در برپایی هرچه باشکوه‌تر این مراسم اعلام کرده و در حال فراهم ساختن مقدمات هستند.

احمدی با اشاره به اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن مواکب و صدور پروانه موکب‌داری گفت: بر اساس توافق اولیه حدود 15 استان با همت ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف با رویکرد جدید و در قالب ستادهای مردمی ساماندهی شده و از زائران اربعین در این شهر پذیرائی خواهند کرد.

وی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف با همکاری 35 موکب، پذیرایی زائران در شهر نجف اشرف باشد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته برای پذیرایی از زوار اربعین حسینی بتوانیم به نحو احسن این کنگره عظیم جهان تشییع را برپا کنیم و پذیرای خیل عظیم زائران حرم مطهر علوی و حسینی باشیم.

وی با بیان اینکه میزبان اصلی زائران اربعین مردم و دولت عراق است، خاطرنشان کرد: تمامی این اقدامات با پشتوانه کمک‌های مردمی و نذورات خیرین صورت می‌گیرد و ستاد بازسازی عتبات عالیات تنها به عنوان نماینده مردم و متولی جمع‌آوری کمک‌های مردمی در اربعین نقش آفرینی می‌کند. 

وی از همه علاقه مندان به مشارکت در فیض پذیرائی از زائران اربعین خواست تا با توجه به واگذاری مسئولت کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین به ستاد بازسازی عتبات، در زمینه پرداخت وجوهات و نذورات به اشخاص دقت کنند تا سوء استفاده‌ای در این بخش صورت نگیرد.