اعلام علت کنسلی پرواز زائران خراسان جنوبی به عتبات

محسن نظافتی در راستای رسیدگی به وضعیت زائران عتبات خراسان جنوبی گفت: در پی رسیدگی به وضعیت کنسلی پرواز ۱۶۵ زائر خراسان جنوبی که قرار بر اعزام آن‌ها در روز شنبه از فرودگاه بیرجند بوده است و هم‌اکنون در شهر سیستان و بلوچستان حضور دارند، سازمان حج و زیارت جلسات متعددی را با مسئولان هواپیمایی کشور برگزار کرده و در حال مذاکرات برای رفع هرچه سریع‌تر این مشکل است.


وی افزود: در حال حاضر به علت افزایش پرواز‌های حج تمتع ۹۶ از ۵۰ درصد به ۷۵ درصد، ترددر در ایرلاین‌های داخلی مشکل و برخی پرواز‌های عتبات را با تأخیر روبرو کرده است، اما سازمان حج و زیارت در این زمینه اقدامات لازم را پیگیری کرده و برای رفع این مشکل، پشت زائران ایستاده است. این در حالی است که کنسلی پرواز زائران خراسان جنوبی بر عهده هواپیمایی عراقی بوده و در صورت بروز هرگونه خسارات در این زمینه دولت و سازمان حج و زیارت ایران هیچ مسئولیتی در قبال بی تعهدی عراق قبول نکرده و این کشور موظف به پرداخت خسارات است.


مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: هم‌اکنون زائران عتبات خراسان جنوبی در هتل‌های شهر زاهدان مستقر شده و تمامی امکانات رفاهی آن‌ها از جانب سازمان حج وزیارت تأمین شده است؛ بنابراین به زائران این اطمینان را می‌دهیم که در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل اعزام آن‌ها از طریق هواپیمایی ایران رفع و اعزام زائران به عتبات به زودی صورت گیرد.


وی عنوان کرد: از مسئولان هواپیمایی ایران تقاضا داریم جهت اختصاص هواپیما نسبت به اعزام زائران عتبات با سازمان حج و زیارت همکاری کرده و در جهت اعزام سریع آنها، ایرلاینی را به این زمینه اختصاص دهند.


نظافتی یادآور شد: ۱۲۰ هزار زائر در تابستان به عتبات اعزام خواهند شد و ۴۰ هزار نفر برای مراسم عرفه در کاروان‌های کربلای معلی ثبت نام کرده‌اند.