فرهنگ شهادت رمز پایداری نظام اسلامی است

سردار علیرضا افشار، عصر دوشنبه، در یادواره سرداران و ۵۶۷ شهید تنکابن گفت: نخستین درسی که می‌توانیم از تاریخ معاصر بگیریم و برای آن تلاش کنیم، ایجاد امنیت  در جامعه است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه افزود: در طول تاریخ هرگاه دشمن ضعفی در ما دید به کشور ما تجاوز کرد و هرگاه قدرت کشور ما را دید، پا پس کشید.

افشار اضافه کرد: آنانی که فکر می‌کنند اقتدار کشور در سایه مذاکره و دوستی با دشمن بدست می‌آید، سخت در اشتباه هستند زیرا با مذاکره و سازش، نمی‌توان قدرت داشت بلکه باید قدرت کشور تقویت شود.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکا از قدرت نظامی ایران می‌ترسد، تصریح کرد: اقتدار ایران در سایه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری پاپرجا بوده و تعالیم قرآنی هم بر تقویت قدرت نظامی در مقابل دشمنان تاکید دارد.

وی گفت: آمریکا بخوبی می‌داند که اگر کوچک‌ترین حمله‌ای به کشور ایران داشته باشد، صدها و هزاران موشک دوربرد از زیرزمین و نقاط حفاظت شده به سمت او روانه می‌شود.

افشار ادامه داد: فرهنگ شهادت‌طلبی و فضایی که با شهادت شهید حججی در کشور بوجود آمده، مهترین عامل ترس  از ایران اسلامی است.

این مسئوول با بیان اینکه مردم ایران را باید در بزنگاه‌ها شناخت، اظهار داشت: امروز هم می‌بینیم که چقدر آمادگی برای جان دادن، رزمندگی و دفاع از نظام در مردم اوج گرفته و دشمن را ترسانده است.

وی بر یکپارچگی و وحدت بین مردم تاکید کرد و گفت؛ درگیری‌های سیاسی نباید باعث از بین رفتن وحدت بین مردم شود.

افشار افزود: تلاش برای بهبود معیشت مردم و اداره کشور و پیشبرد امور اقتصادی و از بین رفتن تجمل‌گرایی باید سرلوحه کار مدیران قرار گرفته و جلوی ترویج فساد و فحشا در کشور گرفته شود.

وی بیان داشت: دشمن به‌شدت با رواج جنگ نرم سعی در ازبین بردن سبک زندگی اسلامی دارد و در این راه از ابزارهای گوناگونی چون ماهواره، فضای مجازی و پروژه نفوذ بهره می‌گیرد و مدیران و مردم باید در مقابل جنگ نرم هوشیارانه عمل کنند.

افشار با بیان اینکه فرهنگ کار و وجدان کاری در کشور ما مطلوب نیست، تصریح کرد: کار مقدس باید در کشور رواج یافته و مردم باید یاد بگیرند تا رسوب سرمایه را رها کرده و پوله‌ای خود را بجای آنکه در ویلاهای آنچنانی و خودروهای میلیاردی هزینه کنند، در تقویت چرخ‌های اقتصاد بکار گیری کنند