انتشار عکس هـای شخصی زن جوان در فضای مجازی بـرای اخاذی

چندی قبل زن جوانی با حضور در دادسرای ناحیه 2 شیراز مدعی شد که عکس های شخصی اش در اینترنت منتشر و حتی برای خودش ایمیل شده است.

ماموران در تحقیق از زن جوان متوجه شدند که فردی پس از دسترسی به عکس های شخصی وی به قصد انتقامجویی و اخاذی اقدام به انتشار این عکسها در فضای مجازی و حتی ایمیل آن برای خودش کرده است. با تشکیل پروندهای در این ارتباط در دادسرای شیراز، ماموران پلیس فتا ،تحقیقات در این باره را آغاز کردند.

با احضار شاکی برای تحقیقات به مرکز پلیس وی مدعی شد که در این رابطه به فردی مظنون نیست.با شنیدن این ادعای وی جستجوهای ویژه برای یافتن متهم ادامه پیدا کرد تا عاقبت ماموران پلیس فتا سرنخ هایی به دست آورده و با ردیابی های پلیسی توانستند به ایمیل های فرد خاطی دسترسی پیدا کنند، از این رو تحقیقات خود را در این رابطه متمرکز کردند.در ادامه بار دیگر از شاکی تحقیق شد.

وی گفت: نمیدانم چه کسی این کار را انجام داده است. من یکی از عکس هایم را که کاملا با فتوشاپ تغییر کرده و برایم ایمیل شده بود دیدم مدتی قبل پی بردم که نه نتها آن عکس بلکه عکس های دیگری از من در فیس بوک، تلگرام، وایبر و بی تالک منتشر شده و در زیر عکس ها الفاظ رکیکی نوشته شده است زمانی که عکسهای خصوصی ام را دیدم شوکه شدم تا اینکه ایمیلی به دستم رسید که محتوای آن این بود که اگر میخواهی عکس هایت در صفحه های دیگر منتشر نشود باید به من 30 میلیون بدهی!

با انجام تحقیقات از شاکی ماموران سرنخی به دست نیاوردند از این رو بازپرس دستور رسیدگی به پرونده را داد و گشتهای اینترنتی پلیس در فضای مجازی به ردیابی های تخصصی دست زدند و توانستند سرنخی از فردی به دست آورند که در پشت این نقشههای شوم قرار داشت.

تیم های اطلاعاتی با دستور بازپرس خروجی های رایانه ای را تحت نظر قرار دادند و توانستند محل دقیق این جوان تبهکار را در شیراز ردیابی کنند.

وقتی پاتوق اینترنتی متهم فضای مجازی در تیررس پلیس دنیای رایانه ای قرار گرفت مشخص شد این فرد در منزلش نقشه شوم خود را به مرحله اجرا گذاشته است.

تحقیقات بعدی، سرنخهای دیگری را در اختیار ماموران قرار داد و مشخص شد که متهم چند سال قبل یکی از دوستان وی در فیس بوک بوده است.

با این سرنخ ماموران این مرد را دستگیر کرده و به شعبه ویژه رسیدگی به جرائم اینترنتی آوردند.

وی در بازجویی های اولیه منکر هرگونه بزهی شد اما در بازرسی از کامپیوتر نامبرده با به دست آوردن سرنخ هایی وی به ناچار لب به اعتراف گشود و مدعی شد که با انگیزه اخاذی دست به این کار زده است .

وی ادامه داد: چند سال قبل به او علاقه داشتم و چندین بار به خواستگاری اش رفتم اما او طفره می رفت.

مدتی قبل با فتوشاپ عکسهای او را دستکاری کرده و برایش ایمیل فرستادم و تهدید کردم که اگر به من پول ندهد، عکس ها را در تمامی صفحات منتشر می کنم.به دنبال آن عکس های شخصی او را در بی تالک و تلگرام قرار دادم. می خواستم هر طور که شده از او اخاذی کنم.

متهم در تمامی مراحل تحقیقات به بزه ارتکابی اعتراف کرد و هدف از انجام این کار را اخاذی بیان کرد.

پرونده وی در دادسرای ناحیه دو شیراز در حال رسیدگی است.