نکاتی که باید به فرزندانمان آموزش دهیم

در این مطلب به چند مورد از مطالب جهت آگاهی به فرزندانمان اشاره خواهد شد.

1- اعتماد نکردن به غریبه ها را به فرزندان بیاموزید تا آنها به جز افراد خانواده به هیچ غریبه ای بدون اطلاع خانواده اعتماد نکنند.

2- معمولا کودکان به علت ترس و تهدید اگر اتفاقی برایشان بیفتد را بازگو نمی کنند به آنها بگویید تحت هر شرایطی هر اتفاقی بصورت مخفیانه برایشان رخ داد را به خانواده بدون هیچ نگرانی عنوان کنند.

3- از کلمات، شوخی، فیلم و حرفهای تحریک آمیز در خانواده در حضور فرزندان خودداری کنید و در صورت ضروری این چنین موارد را در معرض دید آنها قرار ندهید.

4- به‌ فرزندان یاد دهید که بعضی از قسمتهای بدن مانند حریم خصوصی است و کسی حق ندارد به آن نزدیک شود.

5- فرزندان باید آگاه شوند که با هر خوراکی گول هیچ کسی را نخورده و فقط در حضور خانواده می توانند خوراکی یا هدیه دیگران را قبول کنند.

6- آدرس منزل و یک شماره تماس خود را به فرزندان یاد دهید تا در صورت گم شدن با شما تماس بگیرند و یا به نزدیکترین پلیس مراجعه کنند.

7- بچه های کوچک را به هیچ عنوان چه در خواب یا بیدار برای لحظه ای کار ضروری در خانه یا اتومبیل خود رها نکنید تا موجب یک عمر غفلت و پشیمانی شما نشوند.

8- هنگام رفتن به مراکز شلوغ مثل پارک و فروشگاهها حتما دست فرزندان را بگیرید هیچگاه آنها را جلوتر یا عقب تر از خودتان رها نکنید.

9- فرزندان ما تا زمانی که بزرگ و بالغ شوند به آموزش و رفتارهای اجتماعی نیاز دارند لذا تمام نکات ایمنی و امنیتی در یک جامعه را در نبود پدر و مادر بدون هیچ سانسوری به آنها با دلیل و منطق آموزش دهید.

10- با کودکان خود درست و منطقی رفتار کنید تا در نبود شما هنگام برخورد با یکسری اتفاقات آنها بتوانند از مطالبی که از شما بخاطر سپردند را برای دفاع از خود بکار برند.

11- در صورت بروز هر نوع اتفاق ناگوار و مشکوک بلافاصله اول پلیس را در جریان بگذارید تا افراد سوجود و فریبکار از این مسئله سواستفاده نکنند.

به خاطر داشته باشید کودکان آسیب پذیرترین قشر جامعه هستند پس بیشتر مواظب آنها باشیم.