تداوم اجرای طرح تحلیل امتحانات خردادماه درسال تحصیلی جاری

پیش از ظهر امروز عبدالرسول عمادی با گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت وتسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمدباقر(علیه السلام) ، اظهار کرد: طرح تحلیل امتحانات نهایی خردادماه که از سال ۹۳آغاز شده و همچنان اجرای آن ادامه دارد.

وی افزود: با هدف آسیب شناسی، طرح تحلیل امتحانات خردادماه همه ساله انجام می گیرد و براساس نتایج حاصله، اقداماتی در جهت رفع مشکلات، صورت می گیرد.

عمادی تصریح کرد: این طرح در دوره متوسطه، در رشته های نظری؛ علوم انسانی، ریاضی، علوم تجربی و معارف اسلامی ، همچنین شاخه های فنی وحرفه ای و کاردانش اجرا می شود و براساس دو شاخص کلی، درصد قبولی و میانگین نمرات امتحانات نهایی نتایج، تحلیل و استخراج می شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش وپرورش از افزایش درصد قبولی و نمره میانگین سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ خبرداد و خاطرنشان کرد: درصد کل قبولی دانش آموزان در خرداد۹۵، ۹۴/۸۳ بود،که این رقم در سال ۹۶ به ۶۳/۸۴ افزایش یافته است ونمره میانگین کل رشته ها از  ۲۹/۱۲ در سال ۹۵ به ۸۸/۱۲ در خرداد سال ۹۶ افزایش یافته است.

وی ادامه داد: هرچند با وضع مطلوب، هنوز فاصله داریم اما افزایش فعلی، نشان می دهد که آموزش وپرورش  مسیر رشد وارتقا را طی می کند و علی رغم افت و خیزهای موجود، امید آن می رود که این وضعیت در سال های آینده بهبود بیشتری یابد.

عمادی گفت: طرح تحلیل امتحانات نهایی خرداد ماه در ۴ سطح ملی، استانی، منطقه ای و مدارس اجرا می شود.

شایان ذکر است؛ در سطح ملی، یک میانگین کل و یک نمره کل وجود دارد که از مجموع ۱۰۰نمره کل در رشته های مختلف تحصیلی، استخراج می شود.