برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ

 سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ با حضور در مرکز نظارت همگانی به سؤالات ۳۰۰تن از شهروندان پاسخ داد.

در این جلسه علاوه بر فرمانده انتظامی تهران بزرگ، رؤسای پلیس‌های تخصصی تهران بزرگ از جمله راهنمایی و رانندگی، آگاهی، مبارزه با مواد مخدر و... حضور داشتند. 

رحیمی گفت: اولین جلسه ملاقات مردمی با حضور ۳۰۰ نفر مراجعه‌کننده، امروز برگزار شد. مراجعه‌کنندگان درخواست کمک و مساعدت از پلیس داشتند و عمده درخواست‌های آنها در خصوص اماکن و واحدهای صنفی، جمع‌آوری معتادان، تسریع به روند پرونده‌ها در آگاهی، مساعدت پیرامون تخلفات راهنمایی و رانندگی و... بود. 

وی افزود: با نگاهی اغماض‌آمیز به بعضی از تخلفات رسیدگی شد؛ چراکه سعی ما این بود که آن جلوه همکاری و همیاری پلیس نسبت به مردم اعمال شود و نهایت مساعدت به عزیزان مراجعه‌کننده شود. 

وی در خصوص رانندگانی که تخلف کرده و خودروی‌شان متوقف شده بود، گفت: آنها باید بدانند که پلیس همواره یار و همراه آنهاست و آنها نیز باید مقررات را رعایت کرده و با پلیس همکاری کنند، البته در خصوص تخلفاتی که داشتند، پلیس برخورد اغماض‌آمیز داشت و آنها نیز قول دادند که ضوابط و قوانین را رعایت کنند. 

سردار رحیمی ادامه داد: تمام تلاش پلیس برای یکایک آحاد مردم، رفع مشکلات آنها، توجه و اهتمام به خواسته‌های آنها در ابعاد مختلف و ایجاد یک فضای آسایش و آرامش در محلات است. اگر تخلفاتی قابل اغماض باشد حتماً کوتاه خواهیم آمد. 

سردار رحیمی در خصوص این جلسه ارتباط مردمی اعلام کرد: رؤسای پلیس‌های تخصصی نیز با همین شکل به خواسته‌های مردم رسیدگی کردند تا زمینه‌ساز همدلی، اخوت، برادری و تعامل بیشتر پلیس با تمام بخش‌های جامعه شود. 

وی در خصوص برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی گفت: اقدامات پلیس آموزشی و ایجابی است نه سلبی و در این حوزه با برخورد مناسب، تذکرات لازم در رابطه با رعایت شئونات اسلامی در حین رانندگی به افراد آموزش داده شد؛ امروز نیز برای ۳۰۰ نفر از مراجعه‌کنندگان در این خصوص صحبت شد.

 رحیمی درباره سخنان دادستانی در مورد تخلفات واحدهای صنفی تصریح کرد: در تمامی اماکن و واحدهای صنفی در تهران باید فرد متصدی و فرد مسئول آن، شئونات اخلاقی اسلامی را رعایت کند و اگر تخلفی رخ دهد فرد صنفی باید پاسخگو باشد.

سردار رحیمی با تأیید صحبت‌های دادستان گفت: اجازه نمی‌دهیم برخی واحدهای صنفی تخلف کنند؛ البته اکثریت واحدهای صنفی، ضوابط و شئونات را رعایت می‌کنند، اما اگر واحدی خارج از چارچوب عمل کند، پلیس با شدت با آنها برخورد می‌کند و خود فرد مسئول باید در این زمینه پاسخگو باشد. 

وی گفت: وقتی فرد پروانه کسب می‌گیرد و صلاحیتش توسط اماکن تأیید می‌شود، باید در خصوص واحد خود پاسخگو باشد؛ اینکه من مسئولم و خلافی در واحدم صورت گرفته و از جانب من نبوده، قانع ‌کننده نیست؛ این فرد باید مراقب رعایت شئونات اسلامی و ضوابط در واحد صنفی خود باشد. 

این مقام ارشد انتظامی تهران بزرگ تأکید کرد: تعداد اندکی از واحدهای صنفی که اغلب به صورت غیرعلنی تخلف می‌کنند، بدانند که باید پاسخگو باشند. 

وی در خصوص ساعت تعطیلی پاساژها و اماکن گفت: ساعت کاری اماکن تغییر نمی‌کند و کمافی‌السابق ادامه خواهد داشت.

سردار حسین رحیمی رییس پلیس تهران بزرگ گفت: متاسفانه در برخی از عملیات‌ها مجبور به استفاده از اسلحه و تیراندازی در معابر هستیم.

او ادامه داد: ما سعی می‌کنیم در اقدامات و عملیات‌هایمان به گونه‌ای عمل کنیم که احساس امنیت و امنیت عمومی دچار خدشه نشود.

رییس پلیس تهران بزرگ با اشاره به تعقیب و گریز اخیر پلیس با سارقان در اتوبان همت خاطرنشان کرد: این سارقان پنج الی شش مورد سابقه سرقت مسلحانه داشتند از همین‌رو پلیس مجبور به تیراندازی شد.