شهردار سرکار آمد و سوگندنامه هم درسکوت منتفی شد!

شورای پنجم شهر تهران، ری و تجریش پس از گذشت 30 جلسه غیر رسمی از بین گزینه‌های مطرح اصلاح طلبان بالاخره محمد علی نجفی را بعنوان شهردار تهران انتخاب کرد.

قبل از انتخاب شهردار اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش، به این نتیجه رسیدند که شهردار باید مانند رئیس جمهور برای نخستین بار سوگندنامه‌ای که چندین جلسه برای متن آن وقت گذاشته بودند را قرائت و امضا کند.

پیش از این زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفته بود،یکی از شروط ما برای انتخاب شهردار امضاء سوگند نامه است و شهردار آینده باید این سوگند نامه را قبول کند.

حتی شورایی ها خبر می دادند که چندین جلسه روی این موضوع کار کرده اند تا متن را آماده کنند.

بخشی از متن این سوگندنامه شهردار تهران به این شرح است.

من به عنوان شهردار منتخب شورای پنجم شهر تهران، ری و تجریش در پیشگاه قرآن کریم و در برابر شورای شهر و شهروندان گرانقدر تهران به پروردگار یکتا سوگند یاد می‌کنم که با به کارگیری دانش و تجربه خود و انتخاب همکاران و مدیران پاکدست، شایسته و امین و تکیه بر مشارکت مردم، بهره‌مندی از خرد جمعی و کارشناسی، ‌شرایط مناسبی را برای نیل به اهداف و برنامه‌های توسعه پایدار شهر فراهم نمایم.

بر شفافیت در اقدامات، پاسخگویی به افکار عمومی و توجه به جریان آزاد اطلاعات اهتمام ورزیده و ارتقاء جایگاه شورا اجرای کامل مصوبات قانونی و پذیرش نظارت جامعه آن را نصب‌العین قرار دهم و عدالت در توزیع منابع، رعایت صرفه و صلاح جامعه و مبارزه با فساد و خودکامگی را سرلوحه فعالیت‌های خود و همکارانش قرار دهم.

تمامی اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش به قرائت سوگندنامه شهردار تهران در صحن شورا اذعان داشته‌اند ولی اکنون پس از گذشت یک هفته از ابلاغ حکم شهردار توسط وزیر کشور و تشکیل 3 جلسه رسمی هنوز این سوگندنامه توسط شهردار قرائت و امضا نشده است.

به گفته یک مقام آگاه در شورای شهر تهران، ری و تجریش قرائت و امضای سوگندنامه مابین شورا و شهردار تهران منتفی شده است.