کاهش چشمگیر مگس های سفید در پایتخت

محمدعلی مختاری در جریان هفتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه در اقدامات انجام شده شاهد کاهش سفیدبالک‌ها در سال جاری بوده‌ایم که این اقدام با همکاری جهاد کشاورزی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ما از سموم شیمیایی برای کاهش سفیدبالک‌ها استفاده نکرده‌ایم چرا که این سموم برای انسان و به خصوص کودکان خطرناک بوده و از سموم گیاهی استفاده کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: امسال در 3 منطقه شاهد حضور سفیدبالک‌ها بودیم و جمعیت‌شان کاهش پیدا کرده است و باید سایر بخش‌ها برای مبارزه با این موضوع همکاری داشته باشند.

مختاری بیان کرد: خوشبختانه ظرف 2-3 سال گذشته جمعیت سفیدبالک‌ها کاهش پیدا کرده است، در برخی از کشورها مبارزه با سفیدبالک‌ها بالغ بر 5 سال طول کشیده است و چون ما از سموم شیمیایی استفاده نمی‌کنیم، قاعدتا مبارزه با آن زمان بیشتری می‌برد.

وی افزود: در مناطق مرکزی سفیدبالک‌ها هستند و یا از مناطقی از جمله 11، 6، 16 که هم‌اکنون مبارزه با آنها به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و در چند روز آینده با خنکی هوا شاهد کاهش بیشتری از سفیدبالک‌ها خواهیم بود.