2 هزار روانشناس در کانون‌های اجتماع‌محور محلات فعالیت می کنند

 محمدهادی ایازی در کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد، گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی اقدامات گسترده‌ای در بخش‌های حاکمیتی دولت و قانونگذاری شروع شده که مهمترین مبحث آن مبارزه با اعتیاد است چرا که این موضوع تأثیر مستقیمی در نزاع‌های خیابانی، طلاق، کودکان کار و فقر دارد.

وی افزود: رویکرد اجتماعی منجر به مشارکت مردم به صورت مستقیم از طریق شبکه‌های سازمان‌یافته در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد و یا به صورت غیرمستقیم از طریق خانواده‌ها شده که می‌تواند منجر به حصول نتایج موفقیت‌آمیزی باشد.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: در سلامت اجتماعی و موضوعات اجتماعی داشتن رویکردی اجتماع‌محور بسیار مهم است به همین جهت در محلات مختلف کانون‌های اجتماع‌محور را با حضور مردم و استفاده از نظرات آنها تشکیل داده‌ایم.

ایازی اظهار داشت: در سه استان به صورت پایلوت با راه‌اندازی پارلمان محله و شورای محله به بحث سلامت اجتماعی نگاهی ویژه داشتیم.

وی با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد فرصتی ویژه هستند، گفت: در سه جلسه با حضور اعضای ارشد سازمان‌های مردم‌نهاد نظراتی را در حضور رئیس جمهور مطرح کرده‌ایم. 

معاون وزیر بهداشت تأکید کرد: رویکرد اجتماعی در ستاد مبارزه با مواد مخدر به صورت ویژه پیگیری می‌شود ضمن اینکه راهی در امر مبارزه با مواد مخدر جز استفاده از مردم، نظرات آنها و اجتماع وجود ندارد. 

ایازی در پایان تأکید کرد: قریب به 2 هزار روانشناس در کانون‌های اجتماع‌محور محلات و شبکه‌های سازمان‌یافته فعالیت می‌کنند و می‌کوشیم از ظرفیت‌های مردمی در کانون‌های اجتماع‌محور بیشترین بهره را ببریم.