نرخ سرویس مدارس افزایش یافت

شهربانو امانی، در خصوص نحوه نظارت بر سرویس مدارس گفت: با عنایت به شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس و با توجه به وجود حدود ۱۳هزار و۳۰۰ باب مدرسه و قریب به دو و نیم میلیون دانش آموز که تعداد پنج هزار و ۴۰۰ نفر از آن‌ها را محصلان مدارس استثنایی تشکیل می‌دهند، ایجاب می‌کند تمهیدات و پیش بینی‌های ویژه برای سهولت رفت و آمد آنها در نظر گرفته شود.

وی افزود: با توجه به آمار اعلام شده از سوی مسئولان، هر ساله افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در دو هفته اول مهر ماه نسبت به تابستان پیش بینی می‌شود که ۱۶ درصد از این میزان به سفرهای آموزشی اختصاص پیدا می‌کند.  

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه برنامه ریزی برای ساماندهی سرویس‌های مدارس پیش از شروع سال تحصیلی می‌تواند سبب افزایش ایمنی دانش آموزان و کاهش بار ترافیکی شود، گفت: مرجع احراز صلاحیت و صدور مجوز برای رانندگان بر عهده شهرداری است و در تبصره ۲ ماده ۵، به کار گیری خودروهای متفرقه ممنوع بوده و عواقب آن بر عهده استفاده کنندگان است.

امانی ادامه داد: پلیس راهنمایی رانندگی موظف است تخلفات رانندگان سرویس‌های مدارس را به آموزش و پرورش و شهرداری گزارش دهد که امیدواریم در سال جاری نظارت بر عملکرد سرویس‌های مدارس با دقت نظر بیشتری صورت گیرد و شهرداری تهران پیگیر وصول گزارشات مربوطه باشد.

وی با بیان اینکه در این راستا دومین جلسه کمیته ایمنی با حضور ریاست راهنمایی و رانندگی پایتخت، مدیران سازمان اتوبوسرانی و سازمان تاکسیرانی و حمل و نقل و ایمنی شهرداری تهران ۲۰ شهریورماه تشکیل شد، اظهار کرد: در این جلسه ضمن تصویب دو مصوبه اعلام شد که شهرداری تهران مکلف شود لایحه‌ای صرفا در خصوص سرویس مدارس با بیان جزییات به شورای اسلامی شهر تهران ارایه کند یا کمیته ایمنی شورای شهر طرحی را در این خصوص تهیه و به شورا تحویل دهد.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، افزود: همچنین مقرر شد با هماهنگی شهرداری تهران، پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان ملی استاندارد ایران دستورالعملی در خصوص ایمنی خودروهای اختصاصی سرویس مدارس تهیه کنند.  

امانی در خصوص میزان تعرفه سرویس مدارس در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ گفت: در سال تحصیلی جدید نیز افزایش ۱۰ درصدی قیمت سرویس‌های مدارس را خواهیم داشت که میزان افزایش این هزینه براساس هزینه افزایش نرخ تاکسی‌ها در سال ۹۶-۹۷ محاسبه شده است.