کاهش زمان گفتگوی اعضای خانواده به افزایش آسیب اجتماعی دامن می زند

مجتبی عبداللهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه کاهش معضل طلاق، فرهنگ سازی برای برقراری ارتباطات سالم در فضای مجازی،همچنین لزوم هوشیاری جوانان و خانواده ها نسبت به تهدیدات شبکه های اجتماعی در اولویت فرهنگی این معاونت در بحث تحکیم بنیان خانواده قرار دارد، اظهار کرد:بایدبا راهبردهای فرهنگی خلاقانه در راستای فرهنگ سازی گام برداریم که بخش عمده فعالیت و اقدامات ویژه و حساس حوزه اجتماعی و فرهنگی از سوی مدیران فرهنگی در مناطق رهبری می شود.

وی با بیان اینکه باید کارگروه هایی از تیم مدیران فرهنگی مناطق برای همفکری و هم افزایی بر روی این مسائل تشکیل شود، افزود: با تمرکز بر روی مسائل کلیدی در حوزه فرهنگی و تکیه بر توان خرد جمعی، راهکارهای اجرایی در این کارگروه ها جمع بندی و اعلام شده تا مورد استفاده سایر مناطق قرار گیرد‌‌.

عبداللهی اضافه کرد: ارتباط از طریق فضای مجازی در سال های اخیر جایگاه قابل توجهی در میان نسل جوان پیدا کرده است که با توجه به نقش مهم آن در ابعاد مختلف زندگی به جهت حساسیت این موضوع  باید برای بهره گیری از جنبه های مثبت آن، تدابیری اندیشیده شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: در جامعه امروزی موج شایعه پراکنی، تهمت زنی، دروغگویی و بی اعتمادی رواج یافته و از سوی دیگر گفتگو میان اعضای خانواده نیز کاهش پیدا کرده که این امر باعث ایجاد آسیب های اجتماعی می شود در حالی که خانواده ها باید وقت بیشتری را صرف گفتگو کنند تا وابستگی و محبت میان آنان افزایش یابد‌.

وی با اشاره به اینکه استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی علاوه بر ایجاد وابستگی شدید روانی و فکری باعث جدایی عاطفی میان والدین و فرزندان می شود، بیان کرد: برقراری ارتباطات سالم در فضای مجازی و لزوم هوشیاری جوانان و خانواده ها در درجه نخست در اولویت فرهنگ سازی قرار دارد.