ضرورت عزم جدی شهرداری تهران در جمع آوری متکدیان

مجتبی عبداللهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران  اظهار کرد:ایجاد قرارگاه های فرهنگی، کاهش طلاق، تحکیم بنیان خانواده، مبارزه با فساد اخلاقی، کاهش اعتیاد، رسیدگی به نیازمندان، حاشیه نشینی و نقاط بحرانی شهرها از مهم ترین ویژگی های مورد تاکید مقام معظم رهبری در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که با فعالیت کانون ها و خانه های سرای محلات 354 گانه شهر تهران نیز همخوانی دارد.

وی با بیان اینکه محلات باید با توجه به شرایط، ویژگی، پتانسیل ها و مقتضیات خاص خود، برنامه های فرهنگی و اجتماعی را ارائه دهند، ادامه داد:این برنامه ها در کمیته ویژه، بررسی و بعد از تصویب برای 354 محله ابلاغ می شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اضافه کرد: سراهای محلات منعکس کننده فعالیت و تلاش های اجتماعی هستند که در این راستا این سراها با جلب مشارکت شهروندان باید برنامه های اجتماعی و فرهنگی خود را در سه ضلع مساجد، مدارس و خانواده تنظیم کنند.

عبداللهی تصریح کرد: مسائل ارزشی جامعه ما از مساجد و پایگاه های مذهبی سرچشمه گرفته اند و تمام فعالیت های اجتماعی و فرهنگی این معاونت با رویکرد مسجد محوری برنامه ریزی شده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به ضرورت عزم جدی برای جمع آوری متکدیان از سطح پایتخت، گفت: سازمان خدمات اجتماعی بسترهای لازم را برای جمع آوری متکدیان از سطح شهر تهران فراهم کرده است و مراکز خدمات اجتماعی مناطق 22 گانه نیز باید در این راستا همکاری جدی داشته باشند.