وضعیت بافت‌های فرسوده در مناطق مختلف تهران نگران‌کننده است

محمدرضا عارف در مراسم تکریم استاندار سابق و معارفه استاندار جدید تهران که با حضور آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران و مصطفی رحمانی‌فضلی وزیر کشور در جلسه شورای اداری برگزار شد، اظهار داشت: انتخاب استاندار برای تهران کمی دشوار بود چرا که باید فردی انتخاب می‌شد که مسیر استاندار سابق را ادامه دهد و دستاوردهای بیشتری نیز داشته باشد، بنابر این با شناختی که از آقای مقیمی داشته‌ایم، گزینه مناسبی برای استانداری تهران بود.

وی با اشاره به اینکه از سال‌ 49 آقای مقیمی را می‌شناسم، گفت: در حال حاضر در استان تهران با شاخص‌های توسعه و رشد نامتوازن مواجه هستیم و این شاخص‌ها و عدم توازن نگران‌کننده است. 

عارف بیان داشت: وضعیت شاخص‌های استان تهران در امر توسعه مطلوب نیست و این استان با چالش‌های مختلفی روبه‌رو است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بحران آب، بحران جدی کشور در دهه‌های آینده است،‌گفت: در بحران آب تهران رتبه یک را خواهد داشت و باید در راستای این معضل اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی افزود: استان تهران از لحاظ آسیب‌های اجتماعی وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد و شاخص‌های طلاق بسیار افزایش‌ یافته است. 

عارف گفت: حاشیه‌نشینی، بافت فرسوده، آلودگی هوا و محیط زیست از دیگر چالش‌ های استان تهران محسوب می‌شود که باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جهت‌گیری اصلی، بر مبنای اقتصاد مقاومتی است،‌گفت: اقتصاد دانش‌بنیان باید به 50 درصد اقتصاد ملی برسد و در شهر تهران باید در این خصوص ظرفیت‌های لازم کسب شود.

وی بیان داشت: وضعیت بافت‌های فرسوده در مناطق مختلف تهران نگران‌کننده است و باید موضوع مدیریت بحران در استان مورد توجه بیشتری قرار بگیرد ولی تا کنون در این خصوص اقدام اساسی صورت نگرفته است. 

عارف به حمل و نقل عمومی در استان تهران اشاره کرد و گفت:‌در این دوره باید پرونده مترو بسته شود و زمانبندی مشخصی در این خصوص تعیین شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: استان تهران در مجموع دارای 35 نماینده است و همه نیز همسو و هماهنگ هستند، لذا باید از این پتانسیل برای حل آسیب‌های استان و توجه بیشتر به شهروندان تهرانی استفاده شود.

وی گفت: مهمترین دغدغه مردم معیشت و اشتغال فارغ‌التحصیلان است و باید نسبت به این دغدغه اقدام شود.