هزینه 100 هزار تومانی برای نگهداری هر نفر سالمند در منزل

علی کریمی اصل با بیان اینکه 95 هزار و 479 هزار نفر در استان تهران تحت حمایت کمیته امداد است، گفت: 35 هزار و 423 نفر از این تعداد را سالمندان تشکیل می دهند که در مجموع 37 درصد جامعه مددجویی استان تهران را تشکیل می دهند که از این تعداد 75 درصد را زنان و 25 درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

وی با علام اینکه 85 درصد از جمعیت سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران شهری و 15 درصد روستایی هستند گفت: شهرستان شهریار و منطقه6 تهران به ترتیب بیشترین و کمترین سالمند تحت حمایت را دارند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه هزار و 763 سالمند بیمار صعب العلاج و زمین گیر در استان تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: کمیته امداد ماهانه 100 هزار تومان برای نگهداری هر نفر سالمند در منزل هزینه می کند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از سالمندان و کمک به آنها بیان کرد: این نهاد در هفته سالمند برنامه های متنوعی برای این قشر دارد که اعزام به اردوی یک روزه اردوگاه شهید آوینی با حضور 150 سالمند و اعزام هفت مددجوی سالمند به مدت سه روزبه مشهد مقدس، برگزاری مشاوره های فردی و گروهی، پایش سلامت سالمندان تحت حمایت، برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت سلامت، نشاط و بهبود شیوه های زندگی سالمندی، اجرای برنامه های ورزشی از جمله پیاده رویهای گروهی و مسابقات ورزشی بازدید از خانواده‌های سالمند تحت حمایت، دیدار با سالمندان در مراکز نگهداری از جمله برنامه‌هایی است که همزمان با هفته سالمند اجرایی می‌شود.

کریمی اصل درباره ارائه خدمات به سالمندان تحت حمایت گفت: خدماتی که به صورت مستمر به سالمندان ارائه می‌شود، شامل پرداخت کمک هزینه معیشتی، ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در قالب چکاب و معاینات پزشکی و اعطای سبدهای غذایی، برگزاری اردوهای زیارتی به سالمندان تحت حمایت است.