نجات و رهاسازی یک خرس گرفتار در تله در استان مازندران

روز دوشنبه یک خرس قهوه‌ای که در بخش بلده استان مازندران در تله سیمی گرفتار شده بود، توسط مسئولان محیط زیست مازندران زنده‌گیری و به سلامت در زیستگاه خود رهاسازی شد.

کوروس ربیعی رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام این خبرگفت: حدود ساعت 10:30 دقیقه صبح دوشنبه یک قلاده خرس قهوه‌ای نر در مسیر کوهستانی روستای نج از بخش بلده نور در تله گرفتار شد که با تماس اهالی محل، اکیپ زنده‌گیری حیات وحش مازندران به همراه محیط بانان رزن و بلده به محل اعزام شدند.

وی افزود: اهالی منطقه  هیچ آسیبی به حیوان نرسانده و با حضور دامپزشک،  از طریق بیهوشی و بصورت ایمن زنده گیری و پس از بررسی کامل از سلامت حیوان ، در زیستگاه خود رهاسازی شد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: این توله خرس نر که با توجه به ظواهر ازجمله دندان و جثه چهار ساله بوده است، به‌دلیل گرسنگی به مزارع نزدیک زیستگاه خود وارد شد و در تله‌ای افتاد که از سیم‎بکسل طراحی شده بود و معمولاً برای دفع حیواناتی چون گراز استفاده می‌شود.

وی در پایان  بیان کرد: از همه کشاورزان منطقه در خواست شد تا نسبت به جمع آوری تله های سیمی اقدام کنند تا از آسیب به حیوانات دیگر جلوگیری شود.

این در حالی است که روز قبل از این حادثه،  به دنبال انتشار خبر و فیلم کشف لاشه یک توله خرس قهوه‌ای در حاشیه جاده منطقه کجور، مسئولان محیط زیست مازندران عازم منطقه شده و پس از بررسی لاشه که متعلق به یک توله خرس یک ساله بود،  آثار جراحت موجود در سمت چپ بدن حیوان را که با آثار خونریزی و خط ترمز روی آسفالت مطابقت داشت، ناشی از برخورد حیوان با خودرو تشخیص داده و با بیان اینکه هیچ‌گونه جای گلوله و ضرب و شتم روی پوست و بدن خرس مشاهده نشده اعلام کردند که پس از برخورد حیوان با خودرو، امعا و احشاء توسط سگ ها و یا سایر گوشتخواران دریده شده است.