لزوم توجه ویژه به مقوله تولید در رشد اقتصادی

محمدحسین مقیمی استاندار تهران در جلسه شورای اداری استان تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران یک تکلیف است و هر کسی که توفیق خدمت به مردم را دارد، باید به نحو احسن خدمت کند.

وی افزود: اگر در انجام مسئولیت مان کوتاهی کنیم، از عنایت الهی بهره‌ای نخواهیم برد.

استاندار تهران بیان کرد: جایگاه شورای اداری استان و نقش کسانی که سیاست و برنامه‌های دولت را اجرایی می‌کنند، بالا است.

مقیمی عنوان کرد: با توجه به مسئولیتی که به ما واگذار شده تلاش می‌کنیم تا با استفاده از تمامی امکانات در مسیر پیشبرد اهداف خود حرکت کنیم.

استاندار تهران افزود: باید برای بالا بردن راندمان کاری تمام نیروها و کارکنان استانداری تلاش کنند و در این راستا باید با برنامه ریزی کاری ساعات مفید را افزایش داد.

وی گفت: بر اساس سند چشم انداز ١٤٠٤ باید به رشد اقتصادی ٨ درصدی دست یابیم و اگر هر استانی ٨ درصد رشد داشته باشد، به این عدد در مجموع خواهیم رسید.

مقیمی اذعان کرد: همچنین بر اساس این سند چشم انداز ایجاد ٩٥٠ هزار فرصت شغلی در هر سال پیش بینی شده که بخشی از این وظیفه بر عهده استان تهران است.

استاندار تهران بیان کرد:ایران در سال ١٤٠٤ باید در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و رفاهی و همه اموری که به اداره کشور مربوط است، در منطقه حرفی برای گفتن داشته باشد و باید از کشور‌های در حال توسعه و همگام با خود پیشی بگیرد و اگر هم عقب است، خود را به آن کشور‌ها برساند و حتی از آن ها پیشی گیرد.

وی با بیان اینکه سند چشم انداز بهترین شاخص توسعه در همه بخش‌ها است، گفت: اهداف برای هر دستگاه و سازمان مشخص شده و مدیران و روسا باید در جهت پیشبرد اهداف سند چشم انداز تلاش کنند و گام بردارند.

استاندار تهران عنوان کرد: گاهی مدیران، آمار و ارقامی ارائه می‌دهند و این گونه عملکرد خود را نشان می‌دهند، در حالی که اگر ٨٠ تا ٩٠ درصد اهداف و برنامه‌ها محقق نشود به این معنی است که در هر دستگاهی کاری انجام نشده و این سازمان‌ها از برنامه و سند چشم انداز عقب هستند.

وی افزود: ٤ هزار عضو شورا در استان تهران داریم و با هماهنگی‌ها و مشورت‌های این اعضا می‌توانیم به توسعه روستایی دست پبدا کنیم، همچنین برای رسیدن به رشد اقتصادی باید به مقوله تولید توجه ویژه‌ای شود.

استاندار تهران در پایان عنوان کرد: ما باید به عنوان نماینده دولت در تهران شرایطی را ایجاد کنیم تا سرمایه گذار برای سرمایه گذاری از خود میل و رغبت نشان دهد و خیالش از بابت بازگشت سرمایه‌اش راحت باشد.