صدور 120 هزار پروانه کسب در ناوگان دیزلی بار

امیرجعفر پور مدیر کل دفتر حمل ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار کرد: تا پایان شهریور ماه ۴۰۰ هزار ثبت نام ناوگان دیزلی بار و مسافر شهری و حومه در سامانه پایش و پیمایش انجام شده است.

وی افزود: این اقدام به منظور کاهش مصرف سوخت و اختصاص سوخت براساس پیمایش و فعالیت وارد فاز عملیاتی شد.

مدیرکل دفتر حمل ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور عنوان کرد: آن دسته از ناوگان دیزلی بار و مسافری که در این سامانه ثبت نام نکرده باشند سهمیه سوخت شان کاهش می‌یابد.

جعفرپور بیان کرد: کسانی که ثبت نام کردند باید در مدت دو هفته‌ نسبت به اخذ پروانه فعالیت خود اقدام کنند.

مدیر کل دفتر حمل ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه عنوان کرد: در صورتی که در سامانه ثبت نام نکرده باشند ناوگان بار و مسافر با ظرفیت ۹ نفر در ماه ۱۰۰ لیتر، وانت بار ۱۰۰ لیتر، ون ۱۶۷ لیتر، کشنده ده تُن ۲۰۰ لیتر، مینی بوس ۲۵۰ لیتر و اتوبوس ۵۰۰ لیتر سوخت دریافت می‌کنند، اما در صورتی که در سامانه ثبت نام کرده باشند به ترتیب ۷۵۰ لیتر برای ناوگان دیزلی مسافر با ظرفیت ۹ نفر، ۸۵۰ لیتر وانت بار، هزار لیتر ون، هزار و ۴۵۰ لیتر ده تُنی، هزار و ۲۵۰ لیتر برای مینی بوس و ۳ هزار و ۷۵۰ لیتر برای اتوبوس‌ها در ماه اختصاص می‌یابد.

وی گفت: با اختصاص سوخت براساس پیمایش از بهمن ماه سال گذشته تا پایان شهریور ماه سال جاری ۳ هزار میلیارد تومان در حوزه حمل و نقل صرفه جویی  و کمک به اقتصاد کشور شده است.

مدیر کل دفتر حمل ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در پایان با اشاره به ثبت نام ۴۰۰ هزار ناوگان دیزلی بار و مسافر شهری و حومه‌ای عنوان کرد: ۱۲۰ هزار پروانه کسب صادر شده است و در روز‌های آینده مجوز فعالیت سایر ثبت نامی‌ها صادر می‌شود،پیش بینی می‌شود که تا پایان سال جاری تعداد پروانه کسب ناوگان دیزلی بار و مسافر به ۵۰۰ هزار مورد خواهد رسید.