نسخه جدید سامانه رخدادهای انتظامی رونمایی شد

 در این مراسم که با حضور سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ و سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا برگزار شده بود، از طرح ها و سامانه های فناورانه شورای عالی تحولات کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی رونمایی شد.

بنا بر این گزارش نسخه جدید سامانه رخدادهای انتظامی متشکل از سامانه های کنترل هوشمند گشتی ها، پایش پیشگیری، تحلیل جرایم، بایگانی اسناد، ورود و خروج، سامانه جامع پیامکی، مرکز مانیتورینگ کلانتری و دوربین لباس های انتظامی ماموران است.

سردار رحیمی در خصوص اجرای این طرح در کلانتری ۱۲۷ نارمک گفت: اجرای این طرح در راستای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحول سازی کلانتری هاست و امروز در چهارمین روز از هفته ناجا ۹ طرح در حوزه IT به بهره برداری می رسد که هدف از بهره برداری آنها تسریع در روند رسیدگی به پرونده ها و همچنین خدمت رسانی به شهروندان است.

رحیمی با اعلام اینکه این طرح به صورت پایلوت در شهر تهران آغاز شده است، افزود: این گام بلند و پرشتاب پلیس در جهت رسیدن به پلیس هوشمند است که با همت پلیس پیشگیری ناجا و همچنین پلیس پیشگیری تهران بزرگ به انجام رسیده است.

در ادامه این مراسم همچنین سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگری ناجا نیز گفت: تجهیزات الکترونیکی به کارگیری شده در کلانتری ها متحول شده است که این اقدام در راستای خدمات رسانی بهینه به شهروندان انجام می شود.

وی افزود: با افتتاح این سامانه نظارت بر عملکرد واحدهای گشتی و پایش وضعیت عملکرد آنها با دقت انجام می شود.

وی همچنین افزود: سیستم پیامکی اطلاع رسانی به شهروندان برای دریافت خدمات از دیگر مواردی است که دراین پروژه مورد بهره برداری قرار می گیرد و بسترسازاجرای مواد ۱۷۶ و ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری است.