اعزام 12 هزار بازنشسته به عتبات عالیات در ایام اربعین

عباس رشیدی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: برنامه ویژه‌ای برای پرداخت تسهیلات به سایر بازنشستگان کشور در جهت سفر به عتبات عالیات ویژه اربعین، در نظر داریم و جزییات بیشتر آن طی روزهای آینده اعلام می‌شود.

وی افزود: صبح امروز (دوشنبه هفدهم مهرماه) 2 تن از کارشناسان ارشد تورهای گردشگری سفرهای سیاحتی زیارتی  صندوق بازنشستگی کشوری، با مدیران شرکت های مجری سفرهای عتبات عالیات، برای نهایی شدن توافقات اولیه وارد مذاکره شدند تا برنامه چگونگی اعزام بازنشستگان در ایام اربعین را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: صندوق بازنشستگی کشوری برای مراسم اربعین امسال نیز برنامه اعزام بازنشستگان به عتبات عالیات را در پیش دارد، اما شاید به دلیل حجم ترافیک ویژه ایام اربعین و شلوغی مرزها و همچنین شرایط حاکم در کشور عراق، سفر بازنشستگان در این بازه زمانی با کمی تاخیر و جابجایی همراه  شود.

رشیدی خاطر نشان کرد: تلاش مسئولان صندوق بازنشستگی کشور بر این است که سفر ویژه ایام اربعین برای بازنشستگان طبق روال معمولی که تعریف شده است، انجام شود و اگر مقدور باشد تخفیفات ویژه ای را برای اعزام بازنشستگان در سفر اربعین از سازمان های مربوطه دریافت کنیم.

وی با اشاره به تسهیلات و کمک هزینه های پرداختی به بازنشستگان کشوری برای سفر به عتبات عالیات، افزود: امسال کمک هزینه‌های سفر عتبات عالیات نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است و به ازای هر فرد بازنشسته و فرد همراه او در این سفر در مجموع مبلغیک میلیون و 320 هزار تومان پرداخت می شود.البته مبلغ فوق در سال قبل یک میلیون و 200 هزار تومان بوده است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: صندوق بازنشستگی کشوری از مجموع 200 هزار سهمیه سفر ویژه سایر بازنشستگان در سطح کشور، 12 هزار سهمیه را برای متقاضیان سفر به عتبات عالیات اختصاص داده است و بخشی از این سهمیه برای سفر اربعین در نظر گرفته شده است.

رشیدی یاد آور شد: اختصاص سهمیه سفر به عتبات عالیات با در نظر گرفتن زمان ثبت نام بازنشستگان صورت می گیرد و همه بازنشستگان با ورود به سامانه صندوق بازنشستگی کشوری و مراجعه به بخش ثبت نام تورهای سیاحتی-زیارتی می‌توانند برای اعزام به این سفر و دریافت تسهیلات تعیین شده، ثبت نام کنند.