این استان ها بیشترین حجم مشارکت های مردمی در جشن عاطفه ها را دارشته اند

علی محمد ذوالفقاری معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد اظهار کرد: در تمامی استان ها و مناطق محروم دانش آموزان نیازمند شامل مددجو و غیر آن در مقاطع مختلف از طریق اولیای مدرسه شناسایی شدند وکمیته امداد نیز در جریان نیازهای مددجویان تحت پوشش قرار دارد‌.

وی با اشاره به مشارکت مراکز علمی آزاد در برپایی جشن عاطفه‌ها در مدارس در ۱۹ مهرماه، تصریح کرد: کمیته امداد غیر از دریافت وجوه نقدی و کالا،  آماده دریافت خدمات نیکوکاران است. امسال نیکوکاران در مرحله نخست برگزاری جشن عاطفه‌ها، ۵۷ درصد به صورت نقدی، ۷۳ درصد غیر نقدی و ۵۲ درصد نیز توسط مراکز نیکوکاری شرکت کردند و میزان کمک‌های نیکوکاران نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

ذوالفقاری تاکید کرد: سه استان کرمانشاه، ایلام و خراسان رضوی بیشترین حجم مشارکت های مردمی در مرحله نخست جشن عاطفه ها را داشتند که این رتبه بندی بر اساس دو شاخص درصد رشد کمک ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته و سهم استان از درآمد کل کشور انجام شده است.

معاون توسعه و مشارکت های مردمی کمیته امداد یادآور شد: علاوه بر کمک های مردمی جمع آوری شده در جشن عاطفه های امسال، پیش از آغاز سال تحصیلی سال ۹۶-۹۷ اعتباری بیش از ۱۳ میلیارد تومان برای تهیه اقلام مورد نیاز دانش آموزان تحت حمایت این نهاد اختصاص یافت که این رقم با توجه به نیاز هر استان میان دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور توزیع شد.

وی گفت: همچنین با افزایش اعتبار تخصیص یافته به دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد از ۲۲ میلیارد تومان به ۳۵ میلیارد تومان در سال جاری، سرانه پرداختی به این دانش آموزان به ۱۰۲ هزار تومان رسید.

ذوالفقاری در پایان خاطر نشان کرد: کمیته امداد با ایجاد امکان پرداخت غیر حضوری برای خیران از طریق تماس با شماره ۱#*۸۸۷۷*، واریز وجوه به شماره حساب ۳۳۳۳ نزد بانک ملی، استفاده از اپلیکیشن سکه و یا مراجعه به سایت emdad.ir امکان سهولت در پرداخت را فراهم کرده است.