حاشیه های جالب سیزدهمین جلسه شورای شهر تهران

این جلسه در ابتدا با غیبت ۵ عضو شورا و با حضور دو تن از روشندلان موفق  آغاز  و در ادامه طرح ها طبق دستور جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

البته بحث و بررسی ای که اغلب طرح های مطرح شده در آن یا رأی نمی آورد و یا بررسی آن به جلسه بعدی موکول می شود.

بهانه شورای شهری ها در خرید تبلت، آن هم تبلت‌ های گرانقیمت این بود که مباحث مربوط به جلسات شورا را به صورت سیستماتیک دنبال کنند و از اسراف کاغذ و قطع درختان جلوگیری کنند،اما از تبلت های خریداری شده در دست اعضای شورای پنجم خبری نیست و برخی هنوز حتی برای بازخوانی اعتراضات و یا تشکرات خود درباره مسائل مورد بحث  از گوشی تلفن همراه خود استفاده می کنند، درست مثل حق شناس که متن خود را از روی صفحه تلفن همراه خواند و به دلیل قفل شدن ناگهانی تلفن همراهش، مورد تمسخر عضو کنار دستی خود سید ابراهیم امینی قرار گرفت.

حق شناس در پاسخ به این سوال که چرا از تبلت برای خواندن متن خود استفاده نمی کند می گوید: تبلت شورا مخصوص دفتر است و من خودم نیز تبلت دارم اما با گوشی راحت ترم و راحت تر کارم را انجام می دهم.

 حال و هوایی شبیه مدرسه و کلاس درس در شورای پنجم حاکم است، یکی خواسته یا ناخواسته حرفی می زند و یا کاری انجام می دهد که موجبات خنده سایرین را فراهم می کند و رئیس شورا نیز همچون مدیر مدرسه به هر دو تذکر می دهد.

 البته رئیس شورا معتقد است که جلسات شورای پنجم در نهایت دموکراسی برگزار می شود و می گوید که «لذت مباحث ما در شورا همین دموکراتیک بودن آن است.»

 در همین هنگام امینی یک مصرع شعر خواند و در توصیف دموکراتیک رئیس شورا از جلسات، قصد خواندن یک بیت شعر را داشت که تنها اجازه خواندن یک مصرع آن را به او دادند.«از کرامات شیخ ما اینست شیره را خورد و گفت شیرین است»

 اعضای شورا هم از نظارت بر رئیس غافل نمی شوند و درست دقایقی بعد از تذکری که به یکی از اعضا داد، به او تذکر دادند که به هنگام طرح نظر موافقان و مخالفان، رئیس شورا نباید با هیئت رئیسه شورا گفتگو کند.

امینی خطاب به هاشمی گفت چرا وقتی که اعضای شورا با وجود دریافت وقت و هماهنگی قبلی و روشن کردن زنگ روی میز خود، نظر خود را اعلام می کنند حواستان نیست و صحبت می کنید؟!

پاسخ رئیس شورای شهر  به  امینی، ضمن اشاره به زهرا نژاد بهرام و بهاره آروین که در دو طرف او نشسته بودند، این بود که «وقتی در هر دو طرف من خانم نشسته است قدرت آن ها بر من غلبه می کند و نمی توانم ساکت بمانم»

این حرف هاشمی صحبت های  در گوشی سایر اعضا با یکدیگر را به دنبال داشت.

 در دستور جلسه شورا که از سوی روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، برای خبرگزاری ها ارسال می شود، ساعت پایان جلسه را ساعت ۱۱ ظهر قید می کنند اما در پایان، به دستور رئیس شورا دوباره رأی گیری می شود و در صورت تایید نهایی که معمولا اعضا با آن موافق هستند، جلسه را تا ساعت ۱۲ ظهر تمدید می کنند.