آخرین‌مهلت صدور ویزای مراسم اربعین اعلام شد

خدابخش اکبری رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی استان فارس گفت: امسال برخلاف سال‌های گذشته صدور ویزا در دقایق پایانی برای مراسم اربعین امکان‌پذیر نیست، چراکه برای نظم و امنیت بهتر، سخت‌گیری‌های بیشتری از طرف دو کشور ایران و عراق اعمال شده است، ضمن اینکه گذرنامه‌ها نیز برای صدور ویزا باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

وی افزود: کسانی که داوطلب مراسم اربعین هستند باید به سامانه سماح مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند و پس از آن با در دست داشتن گذرنامه و ۲ قطعه عکس به یکی از دفاتر زیارتی مجاز مراجعه کرده و درخواست ویزا دهند.

اکبری ادامه داد: افراد حتما باید از طریق دفاتر زیارتی برای گرفتن ویزا اقدام کنند.

وی، درباره آخرین مهلت صدور ویزا برای مراسم اربعین نیز گفت: تا ۱۵ صفر یعنی ۵ روز مانده به اربعین که سیزدهم آبان ماه ۹۶ خواهد بود، ویزا صادر خواهد شد.

اکبری اظهار داشت: کسانی که دانشجو و محصل هستند با مراجعه به معاونت وظیفه عمومی و ارائه وثیقه اجازه خروج گرفته و پس‌ازآن اقدام به گرفتن ویزا کنند.

وی بیان کرد: افراد در حفظ و نگهداری ویزا دقت داشته باشند، اگر مدارک آن‌ها گم شد به نمایندگی کنسولگری ایران در شهر‌های نجف و کربلا مراجعه کنند.

رئیس اداره گذرنامه و مهاجرت نیروی انتظامی فارس افزود: استفاده از گذرنامه دیگران برابر قانون جرم است و برای هر دو طرف مشکل‌ساز خواهد شد.

اکبری در مورد صدور گذرنامه نیز گفت: گذرنامه در کم‌ترین زمان ممکن صادر خواهد شد و اگر بین ۳ تا ۵ روز گذرنامه به دست شخص متقاضی نرسید حتماً باید به اداره گذرنامه در شیراز مراجعه کند.

وی اظهار کرد: کسانی نیز که گذرنامه آن‌ها در حین سفر به کربلا مفقود شد نیز باید به اداره گذرنامه مراجعه کرده و اعلام مفقودی کنند تا از آن سوءاستفاده نشود.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی فارس تصریح کرد: زائران اربعین باید توجه داشته باشند که بر روی گذرنامه آن‌ها باید مهر خروج و ورود بخورد و اگر این اتفاق نیفتد برای سفر‌های بعدی دچار مشکل خواهند شد و برای حل آن باید به مرکز کشور مراجعه کنند که هزینه‌های مربوطه را نیز باید پرداخت کنند.

اکبری بیان کرد: امسال برای مراسم اربعین ویزا به‌صورت انفرادی صادر می‌شود و گروهی نیست و هزینه آن نیز ۴۰ دلار است و زائران قبل از گرفتن ویزا باید به کاروان زیارتی مراجعه کنند.