حبيبالله فريد در گفتوگو با ايسنا، با بيان اينكه در سال گذشته ۲۱۵ هزار تماس با خط اورژانس اجتماعي انجام شده است، عنوان كرد: از اين ميان ۹۳ هزار تماس مرتبط بوده است، ۴۷ هزار تماس به ارائه خدمات سيار اورژانس منجر و ۲۵ هزار مورد هم به مراكز مداخله در بحران سازمان بهزيستي ارجاع داده شدند.

وی افزود: از این میان همسرآزاری با هشت هزار مورد و کودک‌آزاری با هفت هزار مورد بیشترین آمار را داشته‌اند.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی در ادامه با بیان این‌که خط ۱۲۳ در ۹۶ شهرستان کشور دایر است، عنوان کرد: تا پایان برنامه توسعه، تمامی ۳۸۴ شهرستان کشور از خدمات این طرح بهره‌مند خواهند شد.

فرید افزود: ۱۹۸ خودروی اورژانس هم در اورژانس خدمات سیار مستقر هستند و هدف افزایش تعداد واحد‌های اورژانس خدمات سیار به تعداد واحدهای خط ۱۲۳ است.

وی با بیان این‌که قسمت دیگر فعالیت‌های اورژانس خدمات اجتماعی مربوط به مراکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی است، گفت: در صورت نیاز به دور شدن فرد از محیط، به مدت سه هفته در این مراکز نگهداری و خدمات مددکاری و روان‌شناسی لازم انجام می‌شود و این دوره برای سه هفته قابل تمدید است.

مدير دفتر امور آسيبديدگان اجتماعي، با اشاره به فعاليتهاي پايگاه خدمات اورژانس در كشور گفت: اين پايگاهها در سكونتگاههاي غيررسمي قرار دارند تا آسيبها را قبل از رسيدن به مراحل شديدتر پوششدهند و هر مقدار اين پايگاهها فعالتر شوند ماهيت پيشگيرانه آنها به سبب حضور در محلها و مراكز آسيب افزايش و بار مراجعه به ۱۲۳ كاهش مييابد و به اين ترتيب مراكز مداخله در بحران و خط ۱۲۳ تنها به موارد واقعا اورژانسي ميپردازد.