چه تعداد جانباز و ایثارگر تحت پوشش بنیاد شهید هستند؟

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: 2 هزار و 231 جانباز قطع نخاعی در کشور تحت پوشش بنیاد شهید هستند که از آنها به عنوان شهیدان زنده یاد می شود.

وی با بیان اینکه 567 هزار و127 نفر جانباز و42 هزار و 994  آزاده در کشور وجود دارند،ادامه داد: خانواده های جانباز ان و آزادگان شامل والدین، همسر و فرزندان آنها که تعداد آنها در مجموع به 3 میلیون و 322 هزار و 111 نفر می رسد، تحت پوشش بنیاد قرار دارند.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با تاکید بر بازنگری قانون ایثارگران و جانبازان ادامه داد:برای تامین آسایش ایثارگران و جانبازان باید قانون فعلی رسیدگی به وضعیت آنها که مربوط به 35 سال گذشته است، بازنگری و دوباره تدوین شود که در این راستا برخی هماهنگی ها لازم صورت گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین  شهیدی با بیان اینکه از زمان تشکیل بنیاد شهید در سال ١٣۵٨ تا پیش از جنگ تعداد ٢ هزار و ٨٧١ شهید داشته ایم که برای آنها تشکیل پرونده شده است، یادآور شد:پس از جنگ حدود ١٨٨ هزار شهید و حدود ١٧ هزار شهید ترور داشتیم همچنین تعداد ٢٢۵ هزار و ٧٩٠ پرونده برای شهدا موجود است.