ضعف نمایشگاه مطبوعات، نبود برخی رسانه‌‌های مقتدر/ رسانه‌های دولتی در غرفه‌سازی رسانه‌های مستقل را بلعیده‌‌اند

 مصطفی حسینی با اشاره به برگزاری بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات گفت: نمایشگاه مطبوعات فرصت بسیار خوبی برای آشنایی مردم با رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف است تا مردم در بزرگترین آوردگاه رسانه‌ای کشور از نزدیک با خبرنگاران و اهالی رسانه و خدمات آنها آشنا شوند.

وی افزود: یکی از وظایف مهم رسانه‌ها پیگیری مشکلات و دغدغه‌های مردم است و به همین منظور هر رسانه‌ای، در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کند باید به این مهم در تمام طول سال توجه کافی داشته باشد اما دیدار رو در رو و ارتباط متقابل مردم و رسانه یکی از مهمترین کارکردهای نمایشگاه مطبوعات است.

حسینی بیان داشت:ارتقای سواد رسانه‌ای نیز از موضوعات مهمی است که رسانه‌ها باید به آن توجه جدی داشته باشند تا سطح آگاهی رسانه‌ای مردم را ارتقا ببخشند اما متاسفانه نه تنها در نمایشگاه امسال که در نمایشگاه‌های سالهای گذشته نیز این موضوع به صورت جدی توسط رسانه‌ها دنبال نمی‌شود و بخش بسیار اندکی از مطبوعات هستند که در آموزش رسانه‌ای تلاش می‌کنند.

مدیر مسئول افکار نیوز تصریح کرد: یکی از نقاط ضعف امسال در نمایشگاه عدم حضور برخی رسانه‌ها از هر 2 جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب است که به نظر می‌رسد رسانه‌هایی که گلایه‌هایی از مسئولان برگزاری نمایشگاه دارند باید به شکلی متین و با نقدی سازنده حرف‌های خود را بزنند و تحریم کردن نمایشگاه و حضور نیافتن در این آوردگاه بزرگ رسانه‌ای امری نا مبارک است.

وی با اشاره به تفاوت غرفه‌های رسانه‌های دولتی و خصوصی در نمایشگاه گفت: در نمای کلی از نمایشگاه برخی رسانه‌های دولتی با هزینه‌های هنگفت بیت‌المال پا به عرصه نمایشگاه گذاشته و غرفه خود را برپا کرده‌اند و این در حالی است که رسانه‌هایی که به صورت مستقل اداره می‌‌شوند چنین توانایی برای هزینه‌کردن ندارند، این موضوع در شمایل غرفه‌ها کاملا مشهود است.

حسینی تاکید کرد: سوال اینجاست آیا واقعا اگر مجموعه‌ای دولتی پول بیت‌المال را در اختیار نداشت باز هم می‌توانست اینچنین غرفه‌هایی برپا کند، به نظر می‌رسد باید نظارت بیشتری بر روی رسانه‌های با بودجه دولتی صورت گیرد. متاسفانه برخی رسانه‌های دولتی با پول بیت‌المال غرفه‌هایی زده‌اند که اگر بخواهیم با رسانه‌های مستقل مقایسه کنیم در واقع رسانه‌های مستقل را در غرفه‌سازی بلعیده‌اند.