روش مشاهده سوابق بیمه‌ای برای بیمه شدگان

بیمه از جمله موارد مهمی است که اشخاص مختلف در ابتدای ورود به هر کار و شغلی به آن توجه و تاکید می‌کنند، چرا که بیمه ضامن آینده آن‌ها است.

به همین منظور بسیاری از افراد شاغل از کارفرمای خود تقاضا دارند که آن‌ها را بیمه کنند، البته در این میان بیمه خویش فرما یکی از انواع بیمه‌ است که اشخاص مختلف می‌توانند خود را با آن بیمه کنند.

بیمه از جمله مواردی است که فرد بعد از گذشت مدت زمان معینی(30 سال) بازنشسته می‌شود و به صورت ماهانه از سوی سازمان‌های بیمه گر مستمری دریافت می‌کند و از این طریق هر ماه حقوق مشخصی به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

بهتر است بیمه شدگان هر چند وقت یکبار سوابق بیمه‌ای خود را مشاهده و چک کنند، چراکه ممکن است در زمان کار برخی از کارفرمایان حق بیمه آن‌ها را به طور کامل پرداخت نکرده باشند.

بیمه شدگان برای مشاهده سوابق بیمه‌ای خود آن هم به همراه جزییات کامل باید به سایت سوابق بیمه به نشانی https://sabeghe.tamin.ir مراجعه کنند.

لازم به ذکر است که بیمه شدگان اگر قبلا ثبت نام نکردند، باید ابتدا در سایت سوابق بیمه‌ای ثبت نام اولیه خود را انجام دهند و پس از ثبت نام ظرف مدت ۲۴ ساعت حساب کاربری برای آن‌ها فعال می‌شود.

بیمه شدگان توجه داشته باشند که در زمان ثبت نام باید در بخش نام کاربری، کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد و اپراتور مورد نظر را انتخاب کنند. البته در بخش اپراتور باید مشخص کنند که سیم کارت مورد استفاده شان همراه اول یا ایرانسل است. در نهایت بعد از ثبت اطلاعات، یک کد یک بار مصرف به تلفن همراه بیمه شدگان ارسال می‌شود که با وارد کردن آن در سیستم می‌توانند گزینه ثبت نام را انتخاب کنند.

در مرحله بعدی هم اطلاعات درخواستی را وارد کرده و گزینه ثبت نام را انتخاب می‌کنند و بعد از ۴۸ ساعت با فعال شدن حساب کاربری، باید مجددا به سایت سوابق بیمه مراجعه کنند.

این بار روی گزینه ثبت نام کلیک نکنند، بلکه در صفحه اصلی سایت کادری نمایش داده می‌شود که نام کاربری و رمز باید در آن درج شود.

نام کاربری کد ملی بیمه شده و پسورد همان رمزی است که در زمان ثبت نام آن را به عنوان رمز ورود وارد کرده‌اند و در ادامه باید بیمه شده روی گزینه ورود کلیک کند. بیمه شده می‌تواند در صفحه جدیدی که باز می‌شود از منوی دسترسی گزینه مشاهده سوابق را انتخاب کند.

حال به همین سادگی می‌توانید از سوابق بیمه‌ای خود در طول خدمت مطلع شوید و اینکه بدانید در کدام کارگاه‌ و سازمانی مشغول به کار بودید و آیا حق بیمه هر ماه برای شما پرداخت شده است یا نه؟ و اینکه در چه ماه‌هایی حق بیمه پرداخت نشده است.

البته پیش از این مرسوم بوده که بیمه شدگان به شعب و کارگزاری‌ها مراجعه می‌کردند و از آنجا سوابق بیمه را دریافت می‌کردند که هنوز هم بعضی از افراد برای دریافت سوابق بیمه‌ای به این مراکز حضوری مراجعه می‌کنند.

بیمه شدگان باید توجه کنند که با استفاده از سایت سوابق بیمه و بدون نیاز به وارد کردن شماره بیمه می‌توانند به سوابق بیمه‌ای خود دسترسی پیدا کنند.