درمان آفت با این نوشیدنی خوشبو

یکی از نوشیدنیهای پرمصرف در طب سنتی است که تمام قوای بدن، مرتبط با سیستم عصبی، مغزی، خونی، قلبی، عروقی و گوارشی را تقویت می‌کند و چون عارضه خاصی هم ندارد، مصرف آن به اکثر افراد توصیه می‌شود.

طبع گلاب، میانه و تا حدودی رو به خنکی دارد؛ نوشیدن و بوئیدن گلاب به آرامش و تسکین قلب و مغز کمک می‌کند و یکی از دلایلی که در مراسم عزاداری و سوگواری از آن استفاده می‌شود این است که مزاج افراد مصیبت‌دیده را که معمولاً بر اثر استرس، بی‌خوابی و پرفعالیتی دچار حرارت بالا شده‌اند رو به خنکی و تعدیل برده، موجب آرامش آنها می‌شود همچنین اشتها را که معمولاً هنگام بروز تنش و غم مختل می‌شود، تحریک می‌کند.

گلاب در درمان بسیاری از بیماریها استفاده دارد از جمله نگه‌ داشتن گلاب در دهان و قرقره کردن آن باعث درمان برفک و آفت دهانی می‌شود همچنین باعث استحکام لثه نیز می‌شود و به از بین رفتن آلودگیها و باکتریهای دهان کمک می‌کند.

برای رفع خارش و سوزش پوست، نخستین کاری که می‌توان انجام داد، زدن گلاب به موضع خارش است؛ گلاب جزو مُفَتِحات است به‌محض نشستن روی پوست، عروق را باز می‌کند و باعث بیرون ریختن بخارات خلطی می‌شود و خارش و سوزش را رفع می‌کند.

گلاب مرکب‌القواست یعنی‌ اگر سردمزاج آن را میل کند بدنش گرم و اگر گرم‌مزاج آن را میل کند، بدنش سردی می‌گیرد.