با عوارض لبخند هالیودی آشنا شوید!

دکتر آرش کسرایی با اشاره به برگزاری هفدهمین کنگره انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی از فردا در هتل اسپیناس پالاس، اظهارداشت: در اولین سمپوزیوم بین المللی که همزمان با کنگره برگزار می شود ۶ سخنران خارجی از کشوهای امریکا، ایتالیا و سوئیس حضور خواهند داشت.

وی در توضیح اینکه چرا همه سخنرانان را مهمانان خارجی تشکیل می دهند، افزود: این افراد کار کلینیکی انجام داده اند و در حرفه شان بسیار متبحر هستند و اینکه جدیدترین روش های درمانی را مورد بحث قرار دهند.

کسرایی گفت: رشته ترمیمی جز رشته های مادر است و یکی از چالش های ما این است که دنداپزشکان ما به جای اینکه ترمیم را به عنوان کنترل پوسیدگی و بازسازی بدانند بیشتر بحث زیبایی را مطرح می کنند در صورتی که زیبایی زمانی خوب است که اصولش باید حتما آموزش داده شده باشد و دندانپزشک بتواند کار زیبایی را به خوبی انجام دهد.

وی ادامه داد: بهتر است به جای آنکه وقتی بیمار وارد مطب می شود او را به سمت زیبایی سوق دهیم به حفظ دندان های افراد اهمیت دهیم.

کسرایی افزود: فرد از سن ۶ سالگی یعنی زمان رویش دندان ها تا زمانی که به سن ۷۰ سالگی می رسد باید بتواند دندان هایش را حفظ کند و با پیشگیری، جلوی هزینه های اضافی گرفته می شود.

وی اظهار داشت: اولین خطی که باعث حفظ دندان ها می شود بهداشت دهان و دندان و کنترل پوسیدگی و بیماری لثه است که همه اینها جلوی مشکلات بعدی و هزینه ها را می گیرد تا فرد دندان هایی داشته باشد که سال ها بتواند از آنها استفاده کند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در این کنگره جدیدترین روش های درمان های زیبایی مورد بحث قرار می گیرد و برای تمامی همکاران ۱۴.۵ امتیاز بازآموزی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: یکی از معیارهایی که الان مد شده داشتن دندان های روشن است و این را باید در نظر بگیریم که قبل از اینکه دندان های خودمان را روشن کنیم، اصول اولیه مسواک زدن و بهداشت دهان و دندان را فرا بگیریم.

کسرایی ادامه داد: بهتر است افرادی که می خواهند دندان های هالیودی داشته باشند بدانند که این کار در دراز مدت موجب حساس شدن دندان ها، پوسیدگی های مجدد و تغییر رنگ های لبه ای در دندان ها می شود و در روش هایی مثل «ونیر»، باید دندان تراش بخورد که این کار باعث از بین رفتن مینای دندان می شود.