گنج های پنهان در زمین را بشناسید

همه ی ما تا حالا رویا پردازی های زیادی درباره ی پیدا کردن گنج های پنهان در زمین کرده ایم. اما مطمئنا تا حالا تمام گنج های پنهان زمین کشف شده اند و دیگر چیزی باقی نمانده است، درست است؟ نه کاملا اشتباه است! هنوز هم بیلیون ها و تریلیون ها گنج در دنیا بیرون جایی منتظرند تا کشف شوند فقط باید برنامه ی درستی برای پیدا کردن آن ها داشته باشید. در این نوشتار  می خواهیم گنج های واقعی ای را به شما معرفی کنیم که اگر شانس بیاورید و در سفر بتوانید آن ها را پیدا کنید، تا آخر عمرتان و تا نسل ها بعد تامین خواهید بود! با ما باشید:

  در سال ۱۹۸۸ کهنه سرباز ویتنامی و یابنده ی گنچی به نام فارست فنز اخبار جالبی را به بیرون درز داد. او اعلام کرد که دچار سرطان شده است و احتمالا مدت زیادی زنده نخواهد ماند. او که بسیار ثروتمند بود و گنجینه ای ارزشمند داشت، تصمیم گرفت تا به کوهستان ها برود و در آن جا در کنار گنج هایش بمیرد. گفته می شود که در سال ۲۰۱۰ او گنج هایش را جایی در کوه های راکی دفن کرد و یک سرنخ از آن به جا گذاشت، فارست یک شعر ۲۴ خطی نوشت و در آن ۹ سرنخ را قرار داد و در آن گفته بود که هر کس بتواند این گنج های پنهان در زمین را پیدا کند، به ثروت بی نهایتی دست پیدا می کند.

بنابراین اصلا جای تعجب نیست که می شنویم تا حالا هزاران و میلیون ها نفر به کوه های راکی رفته اند تا بتوانند این گنج ها را پیدا کنند… البته هیچ کس تا حالا موفق نشده این گنجینه را پیدا کند اما این جستجو ها چندان بی نتیجه هم نبوده!

گنج کاپیتان کید (Captain Kidd)

به احتمال زیاد خیلی از شما دوست ندارید دزد دریایی شوید و در آینده این شغل را برای خودتان انتخاب کنید! اما با گنج های آن ها چطورید؟ شاید خود دزدان دریایی را دوست نداشته باشید اما مطئنا گنج هایشان را خیلی دوست دارید! یکی از شناخته شده ترین دزدان دریایی تمام دوران شخصی به نام کاپیتان کید بوده که محدوده ی فعالیتش در اقیانوس هند بوده است. او در سال ۱۷۰۱ در شهر لندن دستگیر  شد و از آن به بعد برای همیشه رازهایش را با خود به گور برد.

اما رازهای او دقیقا چه بودند؟ راز بزرگی به نام تمام گنج هایی که از اول زندگی اش تا به آخرین سال فعالیتش به سرقت برده بوده است، مقدار بسیار زیادی که هیچ قیمتی نمی توان روی آن ها گذاشت. جالب است بدانید تا به امروز هیچ کس نتوانسته این گنجینه را پیدا کند، پس اگر ماجراجویی و ثروتمند بودن را دوست دارید، راهتان را به سمت ماداگاسکار کج کنید. کشتی او جایی در ماداگاسکار و در جزیره ای به نام جزیره دزدان دریایی (جزیره Sainte Marie) است.

 طبق داستان هایی که البته به اثبات هم رسیده است، کاپیتان کید این گنج ها را در جایی در همین جزیره و یا اطراف آن دفن کرده است تا بتواند بعدها آن را به کشتی جدیدش انتقال دهد اما طبق گفته ی واشنگتن پست این گنجینه یا در نیویورک یا ساحل ماداگاسکار و یا کاراییب دفن شده اند. در سال ۲۰۱۵ شخصی به نام Barry Cliffordاعلام کرد که ۱۱۰ پوند نقره را کشف کرده استاما دوستان یابنده ی گنج ناراحت نباشید! چون یونسکو اعلام کرده چیزی که این شخص پیدا کرده نه نقره بلکه قطعاتی از سرب بوده است. تاریخ دانان اعلام کرده اند که گنج های کاپیتان کید هنوز آن بیرون جایی که کسی تا حالا پیدا نکرده منتظرند کشف شوند.

اتاق آمبر (The Amber Room)

اتاق کهربا | گنج های پنهان در زمین

به این گنج، عنوان هشتمین عجایب جهان را داده اند و درست مثل بسیاری دیگر از گنج های پنهان در زمین نازی ها این اتاق را که تماما از کهربای بی نهایت گران قیمت است و در واقع مربوط به کاخ پادشاهی سن پترزبورگ بوده است را بسته بندی می کنند و به محلی که امروزه به کالینینگراد معروف است، می فرستند. در سال ۱۹۴۳ اتاق آمبر به چندین قطعه شکسته شد تا از نیروهای دیگر در امان بماند.

 این تمام چیزی است که امروزه ما می دانیم، البته تئوری های فراوانی درباره ی سرنوشت این گنج به گوش می رسد مثلا اینکه خیلی ها گفته اند که این گنج تا حالا با بمب گذاری ها کاملا نابود شده است و یا تئوری دیگر وجود دارد که طبق آن این گنج امروزه در اعماق دریای بالتیک است، هیچ کس نمی داند.

گنج Nuestra Senora de Atocha در کابین کاپیتان

گنج Nuestra Senora de Atocha

در سال ۱۹۸۵ کشتی ای به نام آتوچا پیدا و نجات داده شد که البته با ارزش ترین بخش این کشتی به نام قلعه ی صخره ای که در واقع کابین کاپیتان بود گم شد.

 این کشتی در حال حمل مقدار قابل توجهی فلزات ارزشمند و بقیه ی کالاهای پر ازش بوده است  که غرق می شود و از آنجا که فقط در آبی به ارتفاعی ۵۵ فوت غرق می شود فورا نهایت تلاش ها انجام شد تا بتوانند این گنج را پیدا کنند اما نتوانستند دریچه ی کشتی را باز کنند. یک ماه بعد طوفان شدیدی به وقوع پیوست و باعث شد تا همان خرابه های کشتی هم تا ۴۰۰ سال بعد گم شوند. . البته امروزه این فلزهای گرانبها پیدا شده اند و روی آن ها ارزش ۵۰۰ میلیون دلار ارزش گذاری شده است اما هنوز هم گنج کابین کاپیتان پیدا نشده است و محققان تخمین زده اند که کسی که بتواند آن را پیدا کند، تا اخر عمرش بی نیاز خواهد بود.

جواهرات تاج پادشاهی ایرلند

در سال ۱۹۰۷ میلادی، کلمه ی امنیت به نام آن چیزی که امروزه ما می شناسیم معنی نمی شد و دقیقا به همین دلیل بود که جواهرات تاج پادشاهی ایرلند در روز روشن دزدیده شد! در واقع سر آرتور ویکارس این جواهرات را در کتابخانه ی برج بدفورد در قلعه ی دوبلین گذاشته بود.

 کسی هم که خبر گم شدن این گنج را به پادشاه داد، یکی از خدمتکاران قلعه بود که به طور ناگهانی متوجه نبود کلیدهای کتابخانه شده بود. هنوز این جواهرات با ارزش پیدا نشده اند.