اما و اگرهای افزایش رشته‌های جدید مهارتی در آموزش و پرورش

درباره افزایش تعداد رشته‌های کار‌دانش اظهار کرد: امسال هفت رشته به مجموع رشته‌های موجود اضافه شد که شامل، تصویر سازی دیجیتالی، ناظر فنی چاپ، تولید کننده چند رسانه‌ای، مدیریت و برنامه ریزی امور خانواده، پلاستیک کار، تولید محتوا و انیمیشن‌ و تولید کننده محتوای اینترنتی است.

وی ادامه داد: برای این رشته‌ها به استناد مصوبات کمیته درسی شاخه کار‌دانش، نیاز‌سنجی توسط متولیان انجام می‌شود و پس از ارزیابی استاندارد‌ها کار به آموزش و پرورش تحویل داده شد.

مدیر‌کل دفتر آموزش کار‌دانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد:‌ بعد از ارائه این برنامه کار به دفتر تالیف سازمان پژوهش ارجاع داده می‌شود و به دلیل طی این فرآیند، رشته‌ها اول مهر ماه برای هنر‌آموزان متقاضی ارائه شد.

آذر‌کیش عنوان کرد: در خصوص تامین نیروی انسانی و تجهیزات، اقدامات لازم انجام شده و با تعامل دستگاه‌های متولی در حوزه کار‌دانش هنر‌آموزانی برای رشته‌های یاد شده آموزش می‌بینند.

وی بیان کرد: رشته‌های کار‌دانش با توجه به ورود تخصص‌های جدید به 157 رشته افزایش یافته است، البته هر‌کدام از رشته‌ها با توجه به تقاضای جامعه هدف ارائه می‌شود و ضر‌ورتی ندارد که تمام رشته‌ها برای سراسر کشور در نظر گرفته شود.