با خرید این آثار هنری به زلزله زدگان کمک کنید

طی روزهایی که از حادثه تلخ زلزله کرمانشاه و غرب کشور می گذرد، برخی گالری ها و انجمن ها فراخوان و نمایشگاه هایی را برای برپایی حراج و نمایشگاه و اختصاص عواید آن به زلزله زدگان تدارک دیده اند.

گرچه تعطیلات پایان هفته و همزمانی با رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) باعث شده تا عموم گالری ها تدارک افتتاحیه جدیدی را نبینند اما وقوع زلزله در کرمانشاه و غرب کشور و سیل کمک های مردمی برای مردم این منطقه از کشور و تدارک برنامه های هنری به نفع زلزله زدگان در عرصه های مختلف، باعث شده است چند برنامه و فراخوان از سوی انجمن ها و گالری ها تدارک دیده شود. در ادامه به برخی از جامع ترین این رویدادها اشاره می کنیم.

انجمن خوشنویسان ایران: انجمن خوشنویسان ایران به اعضای خود مهلت داده است تا ۳۰ آبان آثاری را به دبیرخانه این انجمن ارایه دهند تا در نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی خط که قرار است به زودی به نفع زلزله زدگان کرمانشاه برپا شود، به فروش برسد.

اعلام شده است عواید فروش این نمایشگاه صد در صد به حساب دفتر مرکزی انجمن خوشنویسان ایران واریز و خرج بازسازی و ساماندهی و امور خیر در مناطق زلزله زده می شود. این برنامه به صورت نمایشگاه و حراج برپا می شود.

نمایشگاه لعل خاموش: اگر می خواهید هم خرید اثر هنری بکنید و هم به زلزله زدگان کشور کمک کرده باشید می توانید به نمایشگاه «لعل خاموش چهارم» که روز جمعه ۲۶ آبان در گالری ایده پارسی افتتاح می شود شرکت کنید. در این نمایشگاه ۱۵ اثر نقاشی خط از هنرمندان به نمایش گذاشته می شود و بخشی از عواید فروش آثار آن به زلزله زدگان کرمانشاه اختصاص می یاید.

این نمایشگاه روز جمعه ۲۶ آبان ساعت ۱۶ افتتاح می شود و تا روز یکم آذر پذیرای علاقمندان خواهد بود. گالری ایده پارسی در خیابان شریعتی، خیابان دولت، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه اله‌وردی آذر، پلاک ۲۸ واقع است.

«یک چادر، یک اثر»: پروژه مشترک مجله «آنگاه» و گالری دنا با عنوان «یک چادر، یک اثر» می کوشد با برگزاری نمایشگاهی با مشارکت هنرمندان برجسته، نیاز سرپناه هموطنان زلزله زده استان کرمانشاه را برطرف کند.

در این پروژه شما می توانید با خرید یک چادر و تحویل به گالری و یا پرداخت پول چادر، یک اثر هنری را خریداری کرده و همچنین به زلزله زده های کرمانشاه کمک کنید. این رویداد ۲۶، ۲۷ و ۲۸ آبان در گالری دنا برگزار می شود.

حراج سه روزه: گالری مژده نیز با انتشار فراخوانی اعلام کرده است حراج سه روزه آثار هنری را برای کمک به زلزله زدگان برپا می کند. این گالری که شبیه چنین رویدادی را هنگام وقوع زلزله بم نیز برپا کرد، از هنرمندان دعوت کرده است آثار خود را برای حضور در این حراجی که عوایدش برای کمک به زلزله زدگان هزینه می شود، تحویل گالری دهند.

همچنین گالری مژده بخشی از گنجینه خود را نیز طی این حراج که ۲۶ تا ۲۸ آبان برپا می شود، ارایه می دهد. گالری مژده در سعادت آباد، علامه شمالی، خیابان هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ واقع است.