ساختار صندوق ذخیره فرهنگیان باید تغییر کند

جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به نهایی شدن پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و ارسال گزارش نهایی به هیئت رئیسه مجلس برای طرح در صحن علنی اظهار کرد: اسامی منتشر شده از بدهکاران بانک سرمایه تنها یک برگ از تخلفات است.

وی افزود: پنج هزار برگ سند از تخلفات صندوق ذخیره و بانک سرمایه به دست آورده‌ایم و قوه قضائیه باید برای بازگرداندن پول‌ها ورود کند البته برخی از بدهکاران به زندان رفته و هم‌اکنون با قید وثیقه آزاد هستند البته در هفته‌های اخیر شاهد خروج یکی از بدهکاران 500 میلیاردی از کشور بودیم.

 

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت‌های زیرمجموعه صندوق عمدتا زیانده هستند؟ گفت: وضع شرکت‌های پتروشیمی بد نیست اما سایر شرکت‌ها اکثرا زیانده هستند معتقدیم که ساختار صندوق ذخیره فرهنگیان باید تغییر کند و هیئت مدیره آن توسط فرهنگیان انتخاب شود نه وزیر آموزش‌وپرورش چرا که سرمایه آن متعلق به معلمان است.

کوچکی نژاد بیان کرد: صندق ذخیره فرهنگیان باید هر سال مجمع عمومی را تشکیل و حسابرسی انجام دهد اما هم‌اکنون اینگونه نیست و وزیر برای فردی به عوان مدیرعامل صندوق حکم می‌زند که او تمام کارها را انجام می‌دهد.

وی گفت:‌ هم‌اکنون دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و معلمان از صندوق ذخیره حسابرسی نمی‌کنند، صندوق ادعا دارد که فلان رقم سود‌‌دهی دارد اما کدام بررسی‌ها صحت این ادعاها را اثبات کرده است؟