لزوم حل معضل تردد کامیون‌های فرسوده در شهر تهران

عیسی کلانتری گفت: طی مذاکراتی که با اعضای شورای شهر تهران داشتیم، مقرر شد که اقدامات عملی برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: شورای پنجم شهر تهران باید برنامه‌های جامعی برای کاهش آلودگی هوا داشته باشد، زیرا بهبود آلودگی هوای پایتخت بدون همکاری تمام دستگاه‌ها ممکن نیست.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اهمیت معضل آلودگی هوا اظهارکرد: برطرف شدن مشکل آلودگی هوا اکنون به یک خواسته عمومی تبدیل شده و در همین رابطه نیز رئیس جمهوری بار‌ها به لزوم برنامه ریزی عملی برای کاهش آلودگی هوا تاکید داشته است.

کلانتری در خصوص وضعیت آلودگی هوا در شهر تهران و بهبود شرایط به نسبت سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: معضل آلاینده‌های موجود در آسمان کلانشهر‌ها به ویژه شهر تهران تا حدودی بهبود یافته و مقایسه روز‌های آلوده سال جاری با سال‌های گذشته نشان دهنده این موضوع است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در شهر تهران در سال جاری حدود ۹۰ روز هوای آلوده برای گروه‌های حساس جامعه داشته باشیم و این عدد در مقایسه با روز‌های آلوده سال‌های گذشته روند کاهشی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان محیط زیست خواستار حل معضل تردد کامیون‌های فرسوده در شهر تهران شد و اذعان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که کامیون‌ها یکی از اصلی‌ترین دلایل آلودگی هوای شهر تهران هستند و این کامیون‌ها با تردد در ساعات پایانی شد، سبب آلوده تر شدن هوا می‌شوند. 

کلانتری تاکید کرد: باید برای تردد کامیون‌ها با عمر بالای 10 سال برنامه ریزی شود زیرا میزان آلودگی این کامیون‌ها به نسبت سایر آلاینده‌ها قابل توجه است.