مردم بهای ناهماهنگی پلیس راهور تهران و کمیته اضطرار را پرداخت می کنند

شب گذشته کمیته اضطرار آلودگی هوای شهر تهران بدون تشکیل جلسه و در پی تماس تلفنی با اعضا مصوباتی را برای کاهش آلودگی هوا اعلام و براساس ان قرار شد طرح سراسری زوج و فرد از در منازل اجرا و محدوده طرح ترافیک به محدوده زوج و فرد افزایش یابد. 

در این جلسه مصوب شد هیچگونه طرح روزانه ای برای روز یکشنبه از سوی شهرداری فروخته نشود، همچنین زنگ ورزش و تفریح مدارس اجرا نشده و با خودروهای دودزا برخورد شود. 

ساعتی از اعلام مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای شهر تهران نگذشته بود که سردار مهماندار رئیس پلیس راهور تهران در مصاحبه های متعدد اعلام کرد مصوبه اجرای طرح سراسری زوج و فرد از درب منازل صحیح نیست و این مصوبه اصلاح شده است. 

وی ادامه داد: براین اساس ماموران روز یکشنبه فقط خودروهای غیر مجاز وارد شده به محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک را جریمه می کنند. 

با انتشار گسترده این خبر در فضای مجازی، بسیاری از شهروندان صبح امروز بنا به گفته رئیس پلیس راهور تهران خودروهای خود را به خیابان ها آوردند، اما در همان ابتدای ورود به معابر ماموران راهور از تردد آنها جلوگیری کرده و خودروهای زوج به دلیل عدم اجرای قانون "طرح زوج و فرد از در منازل" از سوی ماموران200 هزار ریال جریمه شدند. 

رانندگان وقتی اعلام کردند که رئیس پلیس راهور تهران مصاحبه های مختلفی را انجام داده و اعلام کرده است طرح امروز سراسری نیست، ماموران مدعی می شدند به ما اعلام شده است امروز طرح سراسری زوج و فرد از در منازل است و باید این مصوبه را اجرا کنیم. 

بهتر است قبل از اعلام اقدامات پلیس راهور در رسانه ها، ابتدا این موضوعات را به سرکلانترها و مناطق راهنمایی و رانندگی اعلام شود تا مردم بهای ناهماهنگی پلیس راهور تهران و کمیته اضطرار را پرداخت نکنند.