گزارش سرقت در شب زلزله نداشتیم

حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت درباره زلزله تهران گفت: ما دستورالعمل کاملی داریم که پرسنل پلیس نسبت به آن توجیه هستند. در صورتی که حوادث غیرمترقبه رخ دهد خود به خود طرح احضار برای یکایک نیروهای ما اجرا می شود و همکاران ما در کمترین زمان خودشان را به محل تعیین شده می رسانند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به صحبتی که در شورای شهر مبنی بر حضور برخی افراد با لباس شخصی و راهنمایی مردم مطرح شد، گفت: مسئول امنیت و هدایت مردم فقط پلیس است و اگر عده ای با کارت های مخصوص و لباس شخصی به ارشاد مردم مشغول بوده اند، خلاف بوده است.

رحیمی خاطرنشان کرد: مسئولیت برقراری انضباط و امنیت عمومی صرفاً بر عهده پلیس است و پلیس تمام برنامه ها را به صورت روتین می داند.

وی ادامه داد: در شب زلزله، پلیس تا صبح برای مراقبت از خانواده هایی که در بیرون از خانه ها حضور داشتند، آماده و حاضر بود.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه گزارش سرقت در شب زلزله نداشتیم تصریح کرد: حتی در ۴۸ ساعت پس از زلزله شاهد کاهش محسوس گزارش سرقت بودیم.

رحیمی درباره شایعه سازان زلزله در فضای مجازی نیز اظهار داشت: متأسفانه بعد از زلزله، خیلی ها دانشمند و نظریه پرداز شدند و اذهان عمومی را مشوش کردند.

وی گفت: این مسائل توسط پلیس فتا از لحظه حادثه، پیگیری شد و شایعه پراکنان شناسایی و به پلیس احضار شدند.

رئیس پلیس پایتخت درخصوص طرح ترافیک تأکید کرد: پیشنهادات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری به ناجا ارسال شده است و ما در حال بررسی آن هستیم.

رحیمی اضافه کرد: باید بر روی طرح پیشنهادی شهرداری، کار جدی صورت گیرد.